عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – رییس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه روز به روز عرصه خدمت اورژانس سخت‌تر و وسیع‌تر می‌شود گفت: درخواست خدمات پزشکی و  پیش بیمارستانی به مطالبه مردم تبدیل شده و رو به گسترش است. به گزارش ایرنا دکتر جعفر میعادفر، چهارشنبه در سی‌وپنجمین همایش روسای مراکز اورژانس کشور در اردوگاه […]

عصر خوزستان:

خدمات پیش بیمارستانی در کشور رو به گسترش است

آبادان – ایرنا – رییس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه روز به روز عرصه خدمت اورژانس سخت‌تر و وسیع‌تر می‌شود گفت: درخواست خدمات پزشکی و  پیش بیمارستانی به مطالبه مردم تبدیل شده و رو به گسترش است.

به گزارش ایرنا دکتر جعفر میعادفر، چهارشنبه در سی‌وپنجمین همایش روسای مراکز اورژانس کشور در اردوگاه میثاق آبادان اظهار داشت: در سالهای گذشته خدمات پیش بیمارستانی یک میلیون نفر در سال بود که از ابتدای سال جاری تاکنون ارائه خدمات پیش بیمارستانی به ۴.۵ میلیون نفر رسیده که پیش بینی می‌شود این رقم به پنج میلیون خدمت در پایان سال برسد.

وی با اشاره به ارائه خدمات پیش بیمارستانی در بخش های هوایی، دریایی و زمینی در سراسر کشور افزود: یک هزار و ۴۰۰ پایگاه شهری و یک هزار و ۷۰۰ پایگاه جاده ای در کشور فعال است.

میعادفر بیان کرد: عرصه فعالیت‌های اورژانس تغییر کرده است و امروز شاهد فعالیت اورژانس دریایی، هوایی و موتوری در کشور هستیم و این مهم باعث شده که با مدیریت زمان خدمات باکیفیت‌تری ارائه بدهیم.

رییس سازمان اورژانس کشور ارتقاء سطح کیفی و علمی پرسنل اورژانس سراسر کشور را یکی از برنامه‌های سال ۱۴۰۱ در کشور دانست و افزود: برای ارائه خدمات مطلوب باید سطح دانش ومهارت را در اورژانس کشور با استمرار آموزش افزایش داد.

وی کمبود آمبولانس اورژانس را یکی از چالش‌ها  این بخش عنوان کرد و گفت: در چند سال گذشته هیچ آمبولانسی به اورژانس کشور افزوده نشده است لذا تلاش می شود با اختصاص اعتبار مورد نیاز در بودجه سال آینده بخشی از ناوگان آمبولانس اورژانس کشور نوسازی و بازسازی شود.

رییس سازمان اورژانس کشور در بخش دیگری به تشکیل شورای عالی سلامت با محور اورژانس پیش بیمارستانی با حضور رییس جمهور در ماه جای اشاره کرد و افزود: در این نشست مشکلات و چالش های پیش روی اورژانس کشور مطرح می شود.

وی در ادامه هدف از برگزاری این همایش در آبادان را توجه به راهیان نور عنوان کرد و گفت:امیدواریم بتوانیم در سرزمین شهدا پاسدار خون شهیدان باشیم.

میعادفر با بیان اینکه در ایام شیوع کرونا، ۱۹ نفر از نیروهای اورژانس کشور حین ماموریت به این ویروس مبتلا شده و به شهادت رسیدند اظهار داشت: فعالان اورژانس پیش قراولان عرصه سلامت هستند و کار در این عرصه بسیار سخت و طاقت‌فرساست.

سی‌وپنجمین همایش روسای اورژانس کشور که از امروز در اردوگاه میثاق آبادان آغاز شده است روز پنجشنبه با حضور وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی ادامه می یابد.

وظیفه اورژانس پیش بیمارستانی ( EMS) رسیدگی به موارد فوریتهای پزشکی و ارائه خدمات به مصدومان و بیماران اور‍ژانسی در خارج از محیط بیمارستان است.

منبع: ایرنا