عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرکل راهداری و حمل و  نقل جاده ای خوزستان گفت : ۳۳ میلیون تن کالا از مبادی استان در ۹ ماهه نخست سال به سایر نقاط کشور منتقل شده است . غلامعباس بهرامی نیا پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی ۹ ماه سال جاری ۳۳ […]

عصر خوزستان:

جابجایی ۳۳ میلیون تن کالا از بندر امام خمینی(ره)

اهواز – ایرنا – مدیرکل راهداری و حمل و  نقل جاده ای خوزستان گفت : ۳۳ میلیون تن کالا از مبادی استان در ۹ ماهه نخست سال به سایر نقاط کشور منتقل شده است .

غلامعباس بهرامی نیا پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی ۹ ماه سال جاری ۳۳ میلیون تن کالا از مبادی استان جابجا شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد هشت درصدی را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه این میزان کالا توسط یک هزار و ۷۱ کامیون جابجا شده است، افزود: عمده کالاهای جابجا شده شامل کالاهای اساسی، محصولات کشاورزی و مواد صنعتی و پتروشیمی می باشد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: آذر ماه سال جاری چهار میلیون و ۳۲ هزار تن کالا توسط ۲۲۳ هزار کامیون جابجا شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۱ درصد رشد داشته است.

مجتمع بندری امام خمینی (ره) یکی از بنادر مهم کشور است که در جنوب استان خوزستان واقع است. این بندر با ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر بزرگترین بندر فعال ایران است.

اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در بندر امام خمینی (ره) مستقر است.

بندرامام خمینی (ره) اکنون از قطب‌های مهم حمل و نقل است.این بندر در سال ۱۳۹۰ پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد و هم اکنون با ۱۱ هزار هکتار مساحت، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا