عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: ۱۰ هزار نفر از کارکنان فوریت‌های پزشکی (اورژانس) از ابتدای اپیدمی بیماری کووید ۱۹ تا کنون به ویروس کرونا مبتلا شده اند. به گزارش ایرنا جعفر میعادفر پنجشنبه در سی و پنجمین همایش روسای مراکز اورژانس کشور اظهار  داشت: در ایام فراگیری کرونا اروژانس کشور […]

عصر خوزستان:

۱۰ هزار نفر از کارکنان فوریت‌های پزشکی کشور به کرونا مبتلا شدند

آبادان – ایرنا – رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: ۱۰ هزار نفر از کارکنان فوریت‌های پزشکی (اورژانس) از ابتدای اپیدمی بیماری کووید ۱۹ تا کنون به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش ایرنا جعفر میعادفر پنجشنبه در سی و پنجمین همایش روسای مراکز اورژانس کشور اظهار  داشت: در ایام فراگیری کرونا اروژانس کشور ۱۹ شهید را تقدیم کرده است که یکی از همین شهدا از دانشگاه علوم پزشکی آبادان است.

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: پرسنل اورژانس کشور بیش از ۲۰ هزار نفر هستند که نیمی از آنها دچار بیماری کووید۱۹ شدند و علی رغم اینکه می دانیم که این بیماری زجر آور و ناتوان کننده است اما همکارانمان همچنان به خدمات رسانی ادامه می دهند. 

وی بیان کرد: همکاران ما در بحث سلامت و فوریتهای پزشکی بدون خاکریز وارد میدان می شوند و در مناطقی حاضر هستند که هیچ پوشش و محافظتی برای آنها وجود ندارد.

وی افزود: کارکنان اورژانس نقش سنگر سازان بی سنگر را ایفا می کنند و  فضا را برای خدمات رسانی مهیا می‌کنند و  همه تلاشمان را به کار می‌بریم تا دردی از دردهای مردم کاسته شود و در این راه از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کنیم.

رییس سازمان اورژانس کشور افزود: کشورمان در شرایط سخت اقتصادی و هجمه های بین المللی قرار دارد و همین امر ما را بر آن داشته که باید تلاش بیشتری  انجام دهیم تا گرفتاریهایی که مردم در زمینه های بیماریهای جسمی و روحی برایشان اتفاق می افتد را مرهمی بر زخم هایشان باشیم و از این دردها بکاهیم.

در این همایش از سوی ستاد مرکزی راهیان نور، نشان درجه یک خادم‌الشهدا به خانواده شهید جعفر شریفی، مدافع سلامت اورژانس آبادان اهدا شد.
سی‌وپنجمین همایش روسای اورژانس کشور از روز چهارشنبه در اردوگاه میثاق آبادان آغاز شده است و امروز به کار خود پایان می‌دهد.

منبع: ایرنا