عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – امام جمعه آبادان گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی الگوی ماندگار ملت ایران و مستضعفان جهان است که باید با الهام گرفتن از زندگی این شهید، در راستای اهداف عالی نظام شبانه روز تلاش کرد. به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه‌ دوم نمازجمعه این هفته در آبادان افزود: نام […]

عصر خوزستان:

امام جمعه آبادان:سردار سلیمانی الگوی ماندگار مقاومت است

آبادان – ایرنا – امام جمعه آبادان گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی الگوی ماندگار ملت ایران و مستضعفان جهان است که باید با الهام گرفتن از زندگی این شهید، در راستای اهداف عالی نظام شبانه روز تلاش کرد.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه‌ دوم نمازجمعه این هفته در آبادان افزود: نام شهید سلیمانی نامی ماندگار و آشنا در همه جهان است و همه مردم آزاده به این سردار بزرگ ادای احترام می‌کنند.

وی از سردار شهید سلیمانی به عنوان اسطوره مقاومت و مبارزه با استکبار یاد کرد و گفت: شهید سلیمانی نه فقط در میدان جنگ، بلکه در تمامی زمینه‌ها اسطوره بود.

امام جمعه آبادان با بیان اینکه سردار سلیمانی با شهادت مزد خود را از خداوند گرفت ادامه داد: نسل جوان کشور نیاز دارد الگوها و قهرمان‌های عصر خویش را بشناسد و به هویت و باور ملی کشورش بیشتر افتخار کند.

حجت‌الاسلام غبیشاوی در بخش دیگری از خطبه‌ها به حوادث سال ۸۸ اشاره کرد و آن را توطئه برنامه‌ریزی شده دشمن دانست و گفت: ۹ دی روز اعلام وفاداری ملت با ولایت فقیه، نظام اسلامی و آرمان‌های انقلاب است.

وی حضور مردم را در روز ۹ دی در دفاع از ولایت فقیه و مقدسات بیان کرد و افزود: هدف از برگزاری بزرگداشت این حماسه، تجدید میثاق مجدد با رهبر معظم انقلاب و ولایت فقیه است.

خطیب جمعه آبادان بیان کرد: اعلام حمایت و وفاداری مردم از نظام و رهبری، تقویت جایگاه نظام اسلامی و اتحاد ملی، و به حاشیه رفتن فتنه‌گران بخشی از دستاوردهای حماسه مردمی و بزرگ ۹ دی است.

وی در ادامه خواستار ساماندهی جاده‌ها در جنوب غرب خوزستان شد و گفت: حادثه دلخراش تصادف زنجیره‌ای در جاده خرمشهر – اهواز که باعث فوت ۱۰ نفر و مصدوم شدن چندین نفر شد مردم خوزستان را داغدار کرد و وقوع چنین حوادثی نشانگر مدیریت ضعیف در این بخش است.

حجت الاسلام غبیشاوی بیان کرد: بخش عظیمی از ثروت کشور در خوزستان تامین می‌شود و وجود چنین جاده‌های مرگ آفرین در استان پذیرفتنی نیست.

وی ادامه داد: بودجه‌ زیادی در جاده‌های کشور خرج می‌شود ولی با بی‌تدبیری پروژه‌ها اولویت‌بندی نمی‌شوند.

منبع: ایرنا