عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته اهواز که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در هوایی مطبوع با حضور مردم مومن اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد با حاشیه‌هایی همراه بود. *  حضور نمازگزاران در آیین نماز جمعه نسبت به هفته های قبلی […]

عصر خوزستان:

حاشیه‌های نماز جمعه اهواز

اهواز – ایرنا – نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته اهواز که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در هوایی مطبوع با حضور مردم مومن اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد با حاشیه‌هایی همراه بود.

*  حضور نمازگزاران در آیین نماز جمعه نسبت به هفته های قبلی پرشورتر بود.
* بین ۲ نماز جمعه و عصر ، علی بوعذار که در مسابقات قرآنی در ارتش جمهوری اسلامی ایران مقام نخست را کسب کرد با اهدا لوح سپاس از سوی امام جمعه مورد تقدیر قرار گرفت.
* بخش مهمی از فضای داخلی و بیرونی مصلا به تصاویری از شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و شهدای مدافعان حرم مزین شده بود.
* پس از پایان نماز جمعه و عصر ، امام جمعه اهواز در سخنان کوتاهی ضمن ابراز تاسف از فوت ۱۰ نفر در حادثه رانندگی اخیر در جاده خرمشهر- اهواز به خانواده‌های آنان تسلیت گفت و از مجروحان این حادثه دلجویی کرد.
*  امام جمعه اهواز در سخنان پس از نماز عصر خواستار تامین اعتبار برای شتاب بخشیدن به عملیات دوبانده کردن جاده قدیم خرمشهر – اهواز شد.
* حجت الاسلام موسوی فرد تاکید کرد که نماینده ولی فقیه اختیاراتی برای تحقق مطالبات مردمی ندارد ولی پیگیر مسایل و مشکلات آنان هست و روی آن وقت می گذارد.
* طبق روال هفته‌های گذشته میز خدمت تعدادی از دستگاه‌های اجرایی در محوطه داخلی مصلای اهواز برای پاسخگویی به مطالبات دایر بود که در این میان میزخدمت شهرداری ، بهزیستی ، کمیته امداد ، بنیاد مسکن ، شورای شهر اهواز ، فرماندهی انتظامی اهواز ، و فنی و حرفه‌ای شلوغ تر بود.
* در ستون سوم مصلای نماز جمعه نیز نماینده ولی فقیه در خوزستان به صورت چهره به چهره پاسخگوی سوال ها و شنیدن مشکلات مردم بود.
* مجری نماز جمعه از پست تریبون از عموم نمازگزاران و مردم خواست برای ملاقات و طرح مشکلات خود تنها در ستون سوم مصلا حضور یابند ضمن آنکه حجت الاسلام موسوی فرد امام جمعه گفته بود آخرین فردی خواهد بود که از مصلا خارج خواهد شد.
* امام جمعه اهواز از حضور مردم در پاسداشت حماسه ۹ دی قدردانی کرد.
*  تاکید خطیب جمعه اهواز با استناد به برخی روایات دینی بر این نکته که مردم سعی کنند از سبزی ها و حبوبات در رژیم غذایی خود بیشتر استفاده کرده و گوشت ، کمتر استفاده کنند از مطالب طرح شده در نماز جمعه بود.

* حجت‌الاسلام موسوی فرد امام جمعه اهواز از درب عادی مصلا وارد شد.

منبع: ایرنا