عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: موارد ابتلا به اُمیکرون هر ۴۸ ساعت ۲ برابر می شود و اگر این ویروس وارد خوزستان شود، تعداد موارد ابتلا به صورت انفجاری بالا می‌رود. به گزارش ایرنا دکتر شکراله سلمان زاده روز شنبه در نشست ستاد استانی کرونا در استانداری خوزستان […]

عصر خوزستان:

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان:ابتلا به اُمیکرون هر ۴۸ ساعت ۲ برابر می‌شود

اهواز – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: موارد ابتلا به اُمیکرون هر ۴۸ ساعت ۲ برابر می شود و اگر این ویروس وارد خوزستان شود، تعداد موارد ابتلا به صورت انفجاری بالا می‌رود.

به گزارش ایرنا دکتر شکراله سلمان زاده روز شنبه در نشست ستاد استانی کرونا در استانداری خوزستان با بیان اینکه هم زمانی سویه دلتا و اُمیکرون می‌تواند خیلی خطرناک باشد افزود: اکنون هفت بیمار ناشی از کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان بستری هستند و هیچ بیماری در آی سی یو نداریم؛ همچنین در یک هفته گذشته حتی یک مورد فوتی ناشی از کرونا در این منطقه نداشتیم.

وی با بیان اینکه فقط یک طبقه از بیمارستان طالقانی آبادان (بیمارستان ریفرال) درگیر بیماری کرونا است افزود: این مرکز درمانی اکنون به شرایط عادی برگشته و خیلی از بخش های آن مجدد راه‌اندازی شده و به مردم خدمت رسانی می کنند. که خوشبختانه استقبال مردم از این بیمارستان خوب است. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: خیلی از عمل های الکتیو را در بیمارستان طالقانی شروع کرده و درمانگاه تخصصی آن نیز راه اندازی شده که امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.

وی افزود: در خصوص واکسیناسیون نباید به تمام نقاط کشور و استان مثل هم نگاه کرد. در جایی مثل شادگان که از گذشته تا به امروز در برابر واکسیناسیون مقاومت می کنند، یک مقدار کار کردن سخت بوده و به ظرافت خاصی نیاز است.

سلمان زاده گفت: شاید قهری عمل کردن در شادگان پاسخگو نباشد بلکه نیاز به آموزش، صحبت با بزرگان و تشویق مردم به واکسن زدن، موثرتر باشد لذا باید با روش های خاصی مردم را ترغیب کرد. ما حتی بسته های تشویقی ۱۰ و ۲۰ میلیون ریالی برای مردم و بهورزها در نظر گرفتیم تا پوشش واکسیناسیون را بالا ببرند که موثر بوده است.

وی افزود: پیش از این در شادگان روزانه شاید ۱۰ عدد واکسن کرونا تزریق می شد اما در یک دوره زمانی این عدد به یک هزار و ۲۰۰ مورد رسید. ۷۰ درصد جمعیت شادگان روستایی است و این موضوع کمک می کند تا از ظرفیت بهورزها و شیوخ استفاده کنیم ولی نباید انتظار داشت که آمار واکسیناسیون این شهرستان یکدفعه به آمار کشور برسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: یک هفته تا ۱۰ روزی است که هیچ مورد مثبت ناشی از ابتلا به کرونا در شادگان نداشتیم و شاید به خاطر آن باشد که یک ایمنی عمومی در آنجا اتفاق افتاده است. فرماندار و بقیه دستگاه های اجرایی شهرستان پای کار هستند و امیدواریم پوشش واکسیناسیون این منطقه را بالا ببریم.

وی افزود: پوشش دز اول واکسیناسیون در شهرستان های آبادان و خرمشهر به ترتیب ۸۳ و ۷۴ درصد بوده که رقم خوبی است، این رقم در شهرستان شادگان ۵۸ درصد است که کافی نیست. از مردم انتظار داریم که هر سه دز واکسن را تزریق کنند تا یک ایمنی خوبی در جامعه ایجاد شود.

سلمان زاده گفت: خبرهایی به گوش می رسد که آموزش و پرورش قصد دارد شرط واکسن را برای دانش آموزان بردارد که نگران کننده است. اگرچه ما در شرایط آبی هستیم ولی باید در انتظار اُمیکرون باشیم بنابراین باید از الان محدودیت ها اعمال شود و منتظر نمانیم تا شرایط سخت تر شود.

وی افزود: اگر اُمیکرون وارد خوزستان شود دیگر محدودیت ها کارساز نخواهد بود؛ الان موارد بیماری کم است و به راحتی می توان اطرافیان بیمار را رهگیری کرد تا در دام اُمیکرون گرفتار نشویم.

هم اکنون تمام شهرستان‌های خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند. تاکنون بیش از ۶ میلیون دز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

منبع: ایرنا