عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با درخواست از مردم برای جدی گرفتن سویه جدید کرونا اُمیکرون، با رعایت توصیه‌های بهداشتی و تزریق واکسن گفت: برای جلوگیری از ابتلا به اُمیکرون باید واکسن دُز سوم تزریق شود. به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان شکراله سلمان‌زاده روز […]

عصر خوزستان:

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان:تزریق واکسن در جلوگیری از ابتلا به اُمیکرون موثر است

آبادان – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با درخواست از مردم برای جدی گرفتن سویه جدید کرونا اُمیکرون، با رعایت توصیه‌های بهداشتی و تزریق واکسن گفت: برای جلوگیری از ابتلا به اُمیکرون باید واکسن دُز سوم تزریق شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان شکراله سلمان‌زاده روز شنبه افزود: سویه اُمیکرون به طور قطع در هفته‌های آتی وارد محدوده فعالیت این دانشگاه خواهد شد و مردم برای پیشگیری از بحرانی جدید تزریق واکسن کرونا را جدی بگیرند.
وی بیان کرد: تا دیر نشده افرادی که تاکنون واکسن نزده‌اند یا دُزهای دوم و سوم را عقب انداخته‌اند به منظور تزریق واکسن به مراکز تعیین‌ شده در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان مراجعه کنند.
سلمان‌زاده با اشاره به اینکه تزریق یک دُز واکسن کافی نیست و تزریق سه دُز واکسن کرونا در شرایط کنونی ضروری است، گفت: تحقیقات نشان داده است که با سه دُز تزریق واکسن، بدن به مقدار زیادی در مقابل سویه جدید ویروس کرونا مقاوم خواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: تزریق واکسن این روزها بدون تردید یک وظیفه اجتماعی است و هر کدام از ما با تزریق به موقع واکسن، سهمی را برای جلوگیری از شکل‌گیری پیک‌های بعدی کرونا ایفا خواهیم کرد.
وی افزود: بدون تردید شرایط مطلوب کرونایی فعلی با هر سهل‌انگاری بهداشتی‌ متزلزل می‌شود و برای اینکه دوباره وارد فضای پراسترس اپیدمی نشویم، همین امروز برای تزریق واکسن باید اقدام کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد مثبت قطعی مبتلا به کووید ۱۹ در جنوب غرب خوزستان گزارش نشده است.

سلمان‌زاده ادامه داد: در روز گذشته چهار نفر در بیمارستان‌های منطقه بستری و چهار نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

وی بیان کرد: هم اکنون کل موارد مثبت بستری ناشی از ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان هشت نفر است.

سلمان‌زاده افزود: تعداد کل موارد مراجعه سرپایی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان از ابتدای اپیدمی تاکنون ۳۳۸هزار و ۳۵۴ مورد بوده است.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیرمجموعه خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند.

منبع: ایرنا