عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس مرکز بهداشت غرب اهواز از اجرایی شدن گام ششم طرح سردار شهید قاسم سلیمانی در حوزه غرب اهواز در راستای مقابله با کرونا خبر داد و گفت:آموزش و اطلاع رسانی، مراقبت، نظارت و حمایت از اهداف این طرح می باشد. دکتر مهران احمدی بلوطکی روز شنبه در گفت و […]

عصر خوزستان:

گام ششم طرح شهید سلیمانی در منطقه غرب اهواز آغاز شد

اهواز – ایرنا – رییس مرکز بهداشت غرب اهواز از اجرایی شدن گام ششم طرح سردار شهید قاسم سلیمانی در حوزه غرب اهواز در راستای مقابله با کرونا خبر داد و گفت:آموزش و اطلاع رسانی، مراقبت، نظارت و حمایت از اهداف این طرح می باشد.

دکتر مهران احمدی بلوطکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه گام ششم طرح سردار شهید قاسم سلیمانی مبتنی بر ” مشارکت مردمی،  واکسیناسیون حداکثری و استفاده از فناوری‌های نوین” می باشد افزود: طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا دارای پشتوانه‌ علمی و همراه با انگیزه‌های دینی، جهادی و انسانی است ضمن اینکه تاکنون پنج گام در قالب طرح شهید سلیمانی با موفقیت اجرا شده است.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: پس از بررسی مشکلات موجود در مدیریت همه گیری کرونا، کاهش مشارکت مردم در برنامه های مقابله با کرونا از جمله رعایت شیوه نامه ها، ضعف در بکارگیری فناوری های مدیریت هوشمند بیماری، عدم پذیرش واکسن در درصدی از جامعه و مخالفت برخی گروه های خاص احساس می شود به همین دلیل بنا شد گام ششم طرح شهید سلیمانی با هدف بهبود نقاط ضعف موجود در منطقه غرب اهواز اجرایی شود.

وی افزود: در حوزه غرب اهواز علاوه بر اینکه واکسیناسیون کرونا در مراکز خدمات جامع سلامت محل سکونت افراد انجام می شود، پنج پایگاه تجمیعی واکسیناسیون نیز در نقاط مختلف حوزه غرب اهواز دایر می باشد.

احمدی همچنین فعالیت خودروهای سیار واکسیناسیون، انجام واکسیناسیون کرونا برای افراد در بستر توسط تیم اعزامی از غرب اهواز و تشکیل گروه‌های همسان را از دیگر خدمات این مرکز برای افزایش پوشش واکسیناسیون عنوان کرد.

دبیر شورای سلامت اهواز پوشش واکسیناسیون کرونا در حوزه غرب اهواز را در نوبت اول ۹۳ درصد، نوبت دوم ۷۴ درصد و نوبت سوم را ۱۴ درصد عنوان کرد و از افرادی که سه ماه از واکسیناسیون نوبت دوم آنها گذشته است خواست تا برای تزریق دُز سوم هرچه سریعتر اقدام کنند.

وی در پایان افزود: شماره تماس ۳۳۳۸۴۸۴۴ به عنوان خط ویژه برای پاسخگویی به سوالات مردم در خصوص واکسیناسیون کرونا در حوزه غرب اهواز فعال است.

در حال حاضر تمام شهرهای خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند همچنین تاکنون بیش از ۶ میلیون دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

منبع: ایرنا