عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس بسیج جامعه پزشکی خوزستان با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۰۰ تیم عملیاتی در استان مشغول اجرای طرح شهید سلیمانی هستند گفت: ۲۷۰ خودرو برای اجرای این طرح در خوزستان نیاز داریم که تاکنون ۱۶۰ خودرو آن تامین شده است لذا امیدواریم با کمک فرمانداران تعداد خودروها افزایش […]

عصر خوزستان:

۲۷۰ خودرو برای اجرای طرح شهید سلیمانی در خوزستان نیاز است

اهواز – ایرنا – رییس بسیج جامعه پزشکی خوزستان با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۰۰ تیم عملیاتی در استان مشغول اجرای طرح شهید سلیمانی هستند گفت: ۲۷۰ خودرو برای اجرای این طرح در خوزستان نیاز داریم که تاکنون ۱۶۰ خودرو آن تامین شده است لذا امیدواریم با کمک فرمانداران تعداد خودروها افزایش پیدا کند.

به گزارش ایرنا دکتر عبدالرضا جانگران نژاد روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان، در محل استانداری بیان کرد: بر اساس آخرین صورتجلسه قرار شد ۷۶ خودرو از سوی استانداری تامین شود که تاکنون ۳۱ خودرو در اختیار ما قرار گرفته است؛ همچنین قرار بود ۴۰ خودرو از سوی فرمانداری اهواز به طح شهید سلیمانی اختصاص داده شود که ۲۲ مورد آن تامین شده است.

وی افزود: انتظار می رود مدیران کلی که در این نشست حضور ندارند، به این موضوع اهمیت دهند چون ممکن است در هفته‌های درگیر شیوع سویه جدید کرونا شویم و از اکنون باید پیشگیری کنیم.

رییس بسیج جامعه پزشکی خوزستان گفت: بحث تشکیل قرارگاه مشترک برای استان هایی که دانشگاه علوم پزشکی متعدد دارند، جزو مصوبات ستاد ملی است و باید مدنظر باشد؛ همچنین استفاده از طب سنتی  و داروهای گیاهی برای پیشگیری و تقویت ایمنی بیماران بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنیم که گروه‌های بازرسی ویژه‌ای برای رعایت کنترل هوشمند در اداره‌ها، حمل و نقل درون و برون شهری تشکیل شود تا مشخص شود چند درصد افراد شیوه‌نامه‌ها را رعایت می‌کنند.

جانگران نژاد گفت: از آنجا که مطمئن هستیم اُمیکرون در هفته‌های آینده وارد خوزستان می‌شود ۲ راه اصلی برای پیشگیری از این ابتلا به این سویه، واکسیناسیون و زدن ماسک است که تاثیر زیادی در کنترل کرونا دارد. علایم این بیماری شبیه سرماخوردگی است و ممکن افرادی به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه نکنند لذا افزایش کلینیک‌های سرپایی برای درمان این افراد پیشنهاد می‌شود تا از این پیک گذر کنیم.

وی ادامه داد: معمولا در طول سال بسیج جامعه پزشکی خوزستان، تیم‌های پزشکی را به مناطق محروم اعزام می‌کند که در مدت اخیر به خاطر قرمز بودن وضعیت و گرمای هوا این امر انجام نشده بود لذا درخواست صدور مجوز را داریم تا تیم های خود را اعزام کنیم .همچنین بنا داریم در منطقه اندیکا یک بیمارستان سیار مستقر کرده تا نیروهای تخصصی ارایه خدمت کنند.

رییس بسیج جامعه پزشکی خوزستان گفت: در ۲ سال گذشته بسیجیان بدون چشمداشت در طرح سلیمانی و انجام واکسیناسیون کار کرده‌ و می‌کنند که در یکی ۲ مرحله یک کارت ۲ میلیون ریالی به آنها هدیه شده است که انتظار داریم از سوی ستاد استانی مبلغی برای آنها در نظر گرفته شود.

تاکنون بیش از ۶ میلیون دز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است. هم اکنون تمام شهرستان‌های خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

منبع: ایرنا