عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رامهرمز گفت: مجوز فعالیت نخستین مجموعه‌دار رامهرمز در عرصه میراث‌ فرهنگی، در آیینی باحضور جمعی از مسوولان و کارشناسان اداره‌کل میراث‌ فرهنگی خوزستان به منصور معتمدی اهدا شد. به‌گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و […]

عصر خوزستان:

نخستین مجموعه‌دار میراث فرهنگی در رامهرمز مجوز فعالیت گرفت

اهواز – ایرنا – رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رامهرمز گفت: مجوز فعالیت نخستین مجموعه‌دار رامهرمز در عرصه میراث‌ فرهنگی، در آیینی باحضور جمعی از مسوولان و کارشناسان اداره‌کل میراث‌ فرهنگی خوزستان به منصور معتمدی اهدا شد.

به‌گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، سیدعباس موسوی افزود: این مجموعه باارزش که طی سال‌ها تلاش از سوی معتمدی جمع‌آوری‌شده، دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که دادن مجوز به وی، باعث ترویج و ترغیب سایر دوست‌داران میراث‌فرهنگی به ایجاد این‌گونه مجموعه‌ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه این مجموعه نفیس در منزل شخصی معتمدی نگهدار می‌شود گفت: مدیریت، سامان‌دهی و صدور مجوز برای مجموعه‌داران خصوصی موجب معرفی و ارتقای سطح کیفی و کمی مجموعه‌داری در کشور خواهد شد.

وی افزود: ترویج فرهنگ مجموعه‌داری یکی از اهداف اصلی ما است و باید کاری کنیم که مجموعه‌داران آثارشان را از پستوها خارج کنند و از اینکه چنین مجموعه‌های نفیسی دارند هراسی نداشته باشند.

کلکسیون مجموعه‌ای از اشیای است که شخص مجموعه‌دار مبادرت به جمع‌آوری اشیای با ارزش می‌کند. کسی که نمونه‌های مختلف از انواع سکه، کتاب ، مدال ، اسکناس ، تمبر و … قدیمی را جمع کرده و نگهداری می‌کند کلکسیونر یا مجموعه‌دار نامیده می‌شود.

منبع: ایرنا