عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در خوزستان کمتر از ۵۰ درصد است که بسیار پایین بوده و سعی می‌کنیم با اعمال محدودیت هوشمند کرونایی این موضوع را برطرف کنیم. به گزارش ایرنا ولی‌اله حیاتی روز سه‌شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونای خوزستان، در […]

عصر خوزستان:

رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در خوزستان کمتر از ۵۰ درصد است

اهواز – ایرنا – فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در خوزستان کمتر از ۵۰ درصد است که بسیار پایین بوده و سعی می‌کنیم با اعمال محدودیت هوشمند کرونایی این موضوع را برطرف کنیم.

به گزارش ایرنا ولی‌اله حیاتی روز سه‌شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونای خوزستان، در محل استانداری بیان کرد: تاکنون ۱۸ درصد از افراد بالای ۱۲ سال خوزستان هنوز نسبت به دریافت نوبت دوم واکسن خود اقدام نکرده اند و انتظار داریم هر چه سریعتر به مراکز تجمیعی مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی لازم و ملزوم یکدیگر هستند افزود: لازم است که تمام دستگاه‌های اجرایی و سایر اقشار مردم این ۲ مورد را در دستور کار قرار دهند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان ادامه داد: اکنون شرایط به گونه‌ای است که همه باید پای کار باشند لذا تمامی دستگاه‌ها باید نسبت به تامین خودرو طرح شهید سلیمانی اقدام کنند.

وی در خصوص برگزاری حضوری امتحانات دانش‌آموزان نیز افزود: انتظار داریم که آموزش و پرورش خوزستان دغدغه‌ اولیای دانش‌آموزان را برطرف کند، همچنین بحث فاصله اجتماعی و ماسک زدن باید هنگام برگزاری امتحانات رعایت شود.

حیاتی، خطاب به متولیان حمل و نقل درون شهری خوزستان نیز گفت: تمامی رانندگان باید هر ۲ دز واکسن را تزریق کرده و خود نیز بیمار نباشند و یا هر ۱۵ روز یک بار تست پی سی آر منفی ارایه دهند.

وی ادامه داد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون در ناوگان حمل و نقل درون شهری الزام است. ما در گام اول خواستار رفع نواقص هستیم اما در صورتی که جدیتی در کار نباشد از ابزارهای قانونی استفاده می‌کنیم زیرا سلامتی مردم قابل معامله نیست.

حیاتی گفت: پیش از این بانک‌ها در خصوص نصب تهویه وضعیت مناسبی نداشتند که با پیگیری به عمل آمده، اقدامات موثری انجام شد اما برخی در این زمینه کوتاهی کردند که به مراجع قضایی معرفی شدند و حکم قضایی برای مدیران این بانک‌ها صادر شده است.

وی افزود: به واسطه این حکم رییس بانک باید به مدت ۶ ماه، هر هفته یک مرتبه در مرکز بهداشت حاضر شده و آموزش‌ لازم را دریافت کند. در صورت رفع نواقص در محل و کسب نمره ۸۵ در امتحان، حکم صادره لغو می‌شود.

هم اکنون تمام شهرستان‌های خوزستان در وضعیت آبی کرونایی هستند. تاکنون بیش از ۶ میلیون دز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

منبع: ایرنا