عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: اکیپ های زنده گیری سگ‌های بدون صاحب باید با اطلاع رسانی قبلی و در زمان های مناسب به ویژه شب ها نسبت به جمع آوری این حیوانات اقدام کنند تا شهروندان نسبت به اجرای این طرح آمادگی و همکاری لازم را داشته باشند. به گزارش سه شنبه ایرنا به […]

عصر خوزستان:

سگ های بدون صاحب در خوزستان با اطلاع رسانی قبلی جمع آوری شوند

اهواز-ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: اکیپ های زنده گیری سگ‌های بدون صاحب باید با اطلاع رسانی قبلی و در زمان های مناسب به ویژه شب ها نسبت به جمع آوری این حیوانات اقدام کنند تا شهروندان نسبت به اجرای این طرح آمادگی و همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان ، رضا نجاتی در سومین نشست ساماندهی حیوانات بدون صاحب وکنترل بیماریهای مشترک انسان وحیوان در محل استانداری خوزستان با بیان اینکه آمار سگ های ولگرد در سطح شهر اهواز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است افزود: مشکلات و هزینه های قانونی که در قبال سگ گزیدگی گریبان گیر مجموعه شهرداری خواهد شد از احداث و اداره چند سایت نگهداری سگ های بدون صاحب بیشتر است.

معاون سیاسی واجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه باید در قبال مطالبه مردم پاسخگو بود اظهار داشت: سایت صفیره به عنوان محل ساماندهی، نگهداری وعقیم کردن حیوانات بلاصاحب در اهواز باید ظرف مدت یک ماه از سوی شهرداری راه اندازی شود ضمن اینکه تمامی شهرستانها نیز باید نسبت به راه اندازی اینگونه سایت ها اقدام کنند.

وی گفت: در صورت هر گونه کم کاری وقصور در این زمینه از سوی دستگاه های متولی با آن دستگاه برخورد قانونی می شود.

نجاتی همچنین گفت: سامانه ۱۳۷ شهرداری برای دریافت مسائل و مشکلات مردم در این رابطه راه اندازی شده است.

ناتوانی شهرداری ها در نگهداری یا عقیم سازی سگ های بدون صاحب به دلیل هزینه بالا باعث افزایش جمعیت سگ های بدون صاحب در شهرهای مختلف استان خوزستان شده است.

مشاهده سگ های ولگرد و بدون صاحب به صورت گله ای در پارک ها و خیابان های شهرهای مختلف خوزستان این روزها برای مردم عادی شده است.

منبع: ایرنا