فیلم کوتاه «سقوط» کاری از هنرمندان شهرستان کارون که حکایت تلخ چاه‌های فاضلابی را روایت می‌کند که بلای جان کودکان است ساخته شد. به گزارش ایسنا، به نقل از اداره کل ارشاد خوزستان، رحمن برهانی، کارگردان این فیلم، ضمن اعلام این خبر افزود: فیلم سقوط وارد مرحله تدوین شده و ۱۶ دی ماه سال جاری برای […]


فیلم کوتاه «سقوط» کاری از هنرمندان شهرستان کارون که حکایت تلخ چاه‌های فاضلابی را روایت می‌کند که بلای جان کودکان است ساخته شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره کل ارشاد خوزستان، رحمن برهانی، کارگردان این فیلم، ضمن اعلام این خبر افزود: فیلم سقوط وارد مرحله تدوین شده و ۱۶ دی ماه سال جاری برای عوامل و بازیگران فیلم به طور خصوصی اکران می‌شود. سپس در رسانه‌ها، شبکه‌های مجازی و شبکه‌های تلویزیونی به نمایش درمی‌آید.
وی ادامه داد: ایده فیلم و دغدغه ساختن آن بعد از فوت اولین کودکی که در فاضلاب روباز افتاد به سراغم آمد تا اینکه در چند ماه اخیر به خاطر تکرار قضیه شروع به نوشتن فیلمنامه‌اش کردم.
برهانی در زمینه انتخاب بازیگران و عوامل فیلم خاطرنشان کرد: در انتخاب بازیگران و عوامل به شدت وسواس به خرج دادم و سعی کردم بازیگرانی را انتخاب کنم که از نظر چهره و بازی تا حدود زیادی درکی از این جریان و قصه‌ها داشته باشند.
این کارگردان جوان اهوازی در مورد ایده این فیلم گفت: عوامل فیلم بیشتر دوستان اهل هنر و کار بلد که دغدغه آنها پیشبرد فکر جلوگیری از تکرار حوادث مشابه است. این همسویی اندیشه به بهترین شکل ممکن به تولید فیلم کمک کرد.
وی اضافه کرد: مدت زمان فیلم شش دقیقه است و چندین جلسه کار فیلم‌برداری در لوکیشن‌های مناسب در شهرستان کارون انجام گرفت.
برهانی یادآور شد: مجوز تهیه این فیلم را اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کارون و به نام موسسه ندای ثقلین صادر کرد.
کارگردان فیلم سقوط گفت: امیدوارم سقوط تلنگری باشد برای جلوگیری از سقوط. باید نگاه‌ها را به این پدیده شوم معطوف کرد چون جان عزیزان ما در گرو آن است.
وی بیان کرد: عوامل فیلم سقوط شامل نویسنده و کارگردان: رحمان برهانی، تصویربردار: علی لویمی و جاسم چلداوی، تدوینگر: آمنه ناصری، مدیر تولید: ندا رنجبر، دستیار و برنامه‌ریزی: ماهر کریم، مدیر صحنه: عدنان ناصری، عکاس: طاهر ناصری هستند. همچنین مریم طرفی، تقی آلبوخنفر، منیب بیت‌سیاح و عمران ماهر در این فیلم مستند ایفای نقش می‌کنند.
انتهای پیام