عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – عضو هیات مدیره و معاون برنامه ریزی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: ذخایر گندم کشور در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد و از این بابت هیچ نگرانی وجود ندارد. به گزارش خبرنگار ایرنا قدرت حیدری روز چهارشنبه در جریان بازدید از ۲ سیلوی ملکی اهواز و دشت […]

عصر خوزستان:

ذخایر گندم کشور در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد

اهواز – ایرنا – عضو هیات مدیره و معاون برنامه ریزی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: ذخایر گندم کشور در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد و از این بابت هیچ نگرانی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا قدرت حیدری روز چهارشنبه در جریان بازدید از ۲ سیلوی ملکی اهواز و دشت آزادگان افزود: با وجود تحریم های ظالمانه و ناجوانمردانه علیه ملت ایران ، شرکت بازرگانی دولتی ایران امسال نیز با برنامه ریزی‌ منسجم و تلاش بی وقفه و شبانه روزی با ذخیره سازی گندم توانست امنیت غذایی کشور را به خوبی تامین کند.
وی اظهار داشت:تامین کالاهای اساسی از اولویت های اصلی و راهبردی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران بوده و هست.
حیدری ضمن بازدید از روند اجرای عملیات ساخت ساختمان جدید آزمایشگاه و بررسی اقدامات صورت گرفته درجهت بهسازی و نوسازی تجهیزات و تاسیسات  سیلوهای ملکی ۲ شهرستان اهواز و دشت آزادگان بر تخصیص اعتبار لازم برای تکمیل پروژه های در حال انجام تاکید کرد.
عضو هیات مدیره و معاون برنامه ریزی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه خوزستان رتبه نخست جذب اعتبار و پیشرفت در انجام پروژه های عمرانی را به خود اختصاص داده است گفت:در سال جاری با توجه به تصمیم اتخاذ شده در خصوص نحوه خرید تضمینی گندم در کشور می بایست برای جذب حداکثری محمولات کشاورزان به نحو شایسته ای از امکانات و تجهیزات موجود بهره برداری شود.
وی افزود:استفاده و بهره برداری از حداکثر ظرفیت مراکز ذخیره‌ای دولتی یک ضرورت است و با وجود هزینه های صورت گرفته در ۲ سیلوی استاندارد شهید رجایی اهواز و دشت آزادگان انتظار می رود میزان قابل توجهی از گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال آینده به صورت مستقیم خریداری و ذخیره سازی شود.
مدیر کل دفتر فنی و مهندسی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران نیز با اعلام حمایت و پشتیبانی لازم برای تکمیل پروژه های در حال ساخت و عملیات بهسازی سیلوهای دولتی در استان گفت: همه تلاش خود را برای تکمیل و توسعه  ظرفیت های استان خوزستان به کارخواهیم گرفت.
احمدعلی عبدالی اظهار داشت: برخی از تجهیزات اختصاص یافته به سیلوهای خوزستان متناسب با میزان بالای عملیات جا به جایی وذخیره سازی گندم می باشد چرا که این استان به عنوان بزرگترین تولید کننده گندم در کشور، نقش به سزایی در تامین گندم و نان بسیاری از شهرهای کشور دارد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در جریان این بازدید ضمن ابراز خرسندی از توافق های صورت گرفته در خصوص تخصیص اعتبار برای اتمام پروژه های در دست اجرا گفت: در چند روز گذشته با برگزاری نشست های هم اندیشی با همه عوامل خرید گندم در استان خوزستان تلاش شده آمادگی خود را برای فصل برداشت و خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان بالا برده تا ضمن فراهم سازی زیر ساخت ها بتوانیم با آمادگی کامل گندم کشاورزان استان را به نرخ تضمینی خریداری کنیم.
امید جهان نژادیان در ادامه با اشاره به روند ورود کشتی های حامل کالاهای اساسی و تخلیه و حمل آن به نقاط مختلف کشور اظهار داشت:از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۳ کشتی اقیانوس پیما حامل غلات وارد بندر امام خمینی (ره) شده و  کالاها پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای استاندارد و بهداشت توسط شبکه ریلی و جاده ای به شهرهای مختلف کشور انتقال یافته است.

منبع: ایرنا