عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – فرماندار حمیدیه گفت: حدود ۱۰ سال از تبدیل به حمیدیه به شهرستان می‌گذرد اما هنوز بسیاری از ادارات نمایندگی و شعبه‌ای در آن ندارند. به گزارش ایرنا شاهین هاشمی روز چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان حمیدیه با حضور مسوولان اداره کل منابع طبیعی خوزستان بیان کرد: […]

عصر خوزستان:

فرماندار حمیدیه: بسیاری از ادارات در این شهرستان نمایندگی ندارند

اهواز – ایرنا – فرماندار حمیدیه گفت: حدود ۱۰ سال از تبدیل به حمیدیه به شهرستان می‌گذرد اما هنوز بسیاری از ادارات نمایندگی و شعبه‌ای در آن ندارند.

به گزارش ایرنا شاهین هاشمی روز چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان حمیدیه با حضور مسوولان اداره کل منابع طبیعی خوزستان بیان کرد: برای حفاظت هر چه بیشتر و دقیق‌تر از منابع و اراضی ملی و طبیعی در این شهرستان نیاز به استقرار منابع طبیعی در حمیدیه است.

وی گفت:اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان برای احداث پاسگاه حفاظت منابع طبیعی( تلفیقی) به مرکزیت این شهرستان، به منظور حفاظت و نگهداری از عرصه‌های طبیعی شهرستان‌های دشت‌آزادگان، کرخه و حمیدیه و دشت آزادگان متعهد شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع حفاظت و نگهداری از عرصه‌های منابع طبیعی( جنگل‌های طبیعی و دست کاشت)، و همچنین با توجه به گستردگی این عرصه‌ها در حمیدیه که بالغ بر از ۲۶ هزار هکتار است خواستار اهتمام و نگاه ویژه به  این شهرستان و ایجاد اداره منابع طبیعی در آن هستیم.

فرماندار حمیدیه گفت: از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان خواستاریم که برای حفاظت از جنگل‌ها و اراضی طبیعی در این شهرستان تجهیزات کمپ های موجود برای فعالیت یگان‌های حفاظت را تقویت کند.

هاشمی یکی از راه های نگهداری از جنگل‌ها را استفاده از ظرفیت مردم دانست و افزود: ارتقای فرهنگ و جلب مشارکت مردمی در راستای حفاظت و نگهداری از عرصه‌های منابع طبیعی یکی از راه‌های مهم برای پاسداری از منابع طبیعی است، و در این راه نیاز به فرهنگ سازی و تبلیغات بیشتری است تا مردم را همراه کرد.

در شهرستان حمیدیه حدود ۲۶ هزار هکتار جنگل دست کاشت وجود دارد که با نام جنگل خسرج معروف است و طبیعت‌گردان آن را جنگل رملی می‌نامند.

مساحت ۲۶ هزار هکتاری جنگل خسرج در حمیدیه ۱۷ درصد مساحت جنگل‌های استان خوزستان را شامل می شود که نقش مهمی در حفظ خاک و جلوگیری از حرکت شن‌های روان دارد.

شهرستان حمیدیه در سال ۹۰ از شهر اهواز جدا و به شهرستان تبدیل شد.

منبع: ایرنا