عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: ۳۶۸ هزار و ۵۷۸ دُز واکسن کرونا از آغاز برنامه واکسیناسیون تاکنون در شهرستان آبادان به گروه های هدف تزریق شده است. توفیق عنافچه چهارشنبه ، اظهار داشت: از آغاز برنامه واکسیناسیون به افراد واجد شرایط ۱۹۵ هزار و ۳۶۸ هزار دُز واکسن در مرحله اول و […]

عصر خوزستان:

۳۶۸ هزار و و ۵۷۸ دُز واکسن در آبادان تزریق شد

آبادان – ایرنا – سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: ۳۶۸ هزار و ۵۷۸ دُز واکسن کرونا از آغاز برنامه واکسیناسیون تاکنون در شهرستان آبادان به گروه های هدف تزریق شده است.

توفیق عنافچه چهارشنبه ، اظهار داشت: از آغاز برنامه واکسیناسیون به افراد واجد شرایط ۱۹۵ هزار و ۳۶۸ هزار دُز واکسن در مرحله اول و ۱۴۹ هزار و ۲۵۶ دُز نیز در مرحله دوم تزریق شد.

وی افزود: ۲۳ هزار و ۹۳۶ نفر از ساکنان شهرستان آبادان نیز برای تزریق دُز یادآور در یک ماه گذشته اقدام کردند تا در برابر کووید ۱۹ ایمنی بیشتری بدست بیاورند.

عنافچه با اشاره به استقبال خوب جامعه هدف از طرح واکسیناسیون کرونا در شهرستان آبادان گفت: تزریق واکسن کرونا در ۲۲ مرکز بهداشتی، ۲۵ چهار مرکز تجمیعی، ۴۲ خانه بهذاشت و یک مرکز در آبادان و شهر اروندکنار در حال انجام است.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: ۷۰ درصد از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال شهرستان آبادان دُز اول واکسن و ۵۱ درصد نیز دُز دوم واکسن خود را دریافت کردند.

وی بیان کرد: تزریق واکسن کرونا به جامعه هدف در مراکز تجمیعی به افرادی که پس از دریافت پیامک، تماس و یا به صورت حضوری به مراکز بهداشت مراجعه می‌کنند انجام می‌شود.

عنافچه خواستار تزریق دُز سوم واکسن توسط ساکنان شهرستان آبادان شد و افزود: دُز سوم کرونا یا تقویتی واکسن در افراد دریافت‌ کننده ۲ دُز واکسن کرونا، با هدف بهبود ایمنی تزریق می‌شود و کمک می‌کند تا در طولانی‌ مدت محافظت و ایمنی در بدن ایجاد شود.

وی اظهار داشت: واکسیناسیون نوبت سوم مکمل واکسیناسیون ۲ نوبت قبلی است و برای همه مردم الزامی است که نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کنند و میزان ایمنی در برابر این ویروس در اکثر قریب به اتفاق موارد به بالاتر از ۹۰ درصد می‌رسد.

شهرستان های شادگان، خرمشهر و آبادان در جنوب غرب خوزستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار دارند.

منبع: ایرنا