عصر خوزستان: دزفول – ایرنا – نخستین یادواره شهدای مدافع حرم دزفول و اندیمشک چهارشنبه شب با حضور جمعی از خانواده معظم شهدا در سالن اجتماعات فرمانداری دزفول برگزار شد. به گزارش ایرنا دکتر محمدرضا سنگری نویسنده و محقق عاشورایی در سخنانی برگزاری چنین یادواره ای را حرکتی بدیع، ارزشمند و مبتکرانه برای پیوند و همدلی […]

عصر خوزستان:

نخستین یادواره شهدای مدافع حرم دزفول و اندیمشک برگزار شد

دزفول – ایرنا – نخستین یادواره شهدای مدافع حرم دزفول و اندیمشک چهارشنبه شب با حضور جمعی از خانواده معظم شهدا در سالن اجتماعات فرمانداری دزفول برگزار شد.

به گزارش ایرنا دکتر محمدرضا سنگری نویسنده و محقق عاشورایی در سخنانی برگزاری چنین یادواره ای را حرکتی بدیع، ارزشمند و مبتکرانه برای پیوند و همدلی ۲ شهرستان دزفول و اندیمشک دانست و از افرادی که زمینه این پیوند را تدارک دیدند قدردانی کرد. 

وی افزود:شهدای این ۲ شهر عامل وحدت و همدلی بودند و باید این سرمایه های معنوی را ارزشمند دانست.
این نویسنده و محقق عاشورایی در ادامه با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) افزود: بزرگترین مدافع حرم تاریخ در ابتدا خداوند و سپس حضرت فاطمه (س) بوده است زیرا خداوند مؤمنان را پاس داشته و از بلا محفوظ می دارد .
این محقق عاشورایی حرمت مومن را بسیار بالا دانست و گفت: بزرگترین سرمایه انسان آبروی وی است که نباید مورد تهاجم قرار گیرند اما در فضای مجازی شخصیت افراد مورد تهاجم قرار می گیرد که باید از اینگونه فضایی دوری کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش رفتار و موضع خانواده شهدا را بسیار بااهمیت دانست و گفت: مدافعان حرم از وجود فیزیکی حرم دفاع نکردند بلکه از ارزش حرم دفاع کردند و عزت مندانه به پیشتاز دشمن رفتند.
سنگری اظهار داشت: مومن در دفاع از حرم مرز ،جغرافیا، رنگ، نژاد و موقعیت نمی شناسد.
وی گفت: شهدا قدرت شفاعت دارند و می توانند ۷۰ هزار نفر را شفاعت کنند که این امتیاز  به انبیا نیز داده نشده است. 
به گزارش ایرنا،نخستین یادواره شهدای مدافع حرم دزفول و اندیمشک با حضور مسوولان کشوری، محلی و  خانواده شهدای این ۲ شهرستان برگزار شد.

منبع: ایرنا