عصر خوزستان: دزفول – ایرنا – امام جمعه دزفول با اشاره به توقیف یک کشتی اماراتی در دریای سرخ توسط انصاراله یمن گفت: توقیف این کشتی حامل مهمات جنگی ائتلاف سعودی پیروزی بزرگی برای جبهه مقاومت بود. به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول در مصلای […]

عصر خوزستان:

امام جمعه دزفول: توقیف کشتی اماراتی پیروزی بزرگی برای جبهه مقاومت بود

دزفول – ایرنا – امام جمعه دزفول با اشاره به توقیف یک کشتی اماراتی در دریای سرخ توسط انصاراله یمن گفت: توقیف این کشتی حامل مهمات جنگی ائتلاف سعودی پیروزی بزرگی برای جبهه مقاومت بود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول در مصلای نماز جمعه این شهر افزود: توقیف این کشتی جبهه استکبار را تحقیر و شروع فصلی جدیدی برای جبهه مقاومت بود.

وی با بیان اینکه بچه‌های اطلاعات یمن این کشتی را از مدت‌ها قبل رصد می‌کردند، ادامه داد: توقیف این کشتی حامل مهمات جنگی که در پوشش حمل تجهیزات پزشکی تردد داشت، شک عجیبی به غربی‌ها داد.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی اظهارداشت: توقیف این کشتی در سالروز شهادت فرماندهان مقاومت برای دشمن پیام داشت و نشان داد نه تنها مقاومت تضعیف نشده بلکه قوی تر شده است.

وی افزود: تزانزیت واقعی دریایی اروپا با چین، تایوان و هند از همین مسیر انجام می‌شود لذا این اقدام انصاراله می‌تواند معادلات منطقه را تغییر دهد.

شهادت سردار سلیمانی موجب تکثیر این شهید والامقام شد

امام جمعه دزفول با اشاره به حذف تصویر شهید سلیمانی در فضای مجازی به ویژه اینستاگرام گفت: امروز دشمن به خوبی این موضوع را فهمیده که با شهادت سردار سلیمانی اشتباه بزرگی مرتکب شده چراکه شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس موجب تکثیر این شهیدان والامقام شده است.

وی با بیان اینکه اکنون میلیون‌ها شهید سلیمانی داریم، افزود: خون این شهیدان همچنان در حال جوش و خروش است و دشمن از این موضوع هراس دارد.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی اظهارداشت: بعد از چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی با وجود همه کم کاری‌ها، نواقص، ضعف‌ها و تهدیدها شخصیتی نظیر حاج قاسم تربیت می‌شود که دنیا را تکان می‌دهد.

وی افزود: داعش درحالیکه درصد زیادی از خاک عراق و سوریه را در سیطره داشت توسط حاج قاسم سلیمانی نابود شد و اکنون امنیت و ثبات در سوریه به گونه‌ای است که سفرهای زیارتی هم برقرار شده‌اند.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه تربیت افرادی چون حاج قاسم نشان از بر حق بودن نظام جمهوری اسلامی است، گفت: این نظام به دنبال زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت است.

تسریع در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در کشور ضروری است

حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به وجود جنگی تمام عیار بین ایران و دشمن در فضای مجازی اظهارداشت: باید از ارزش‌ها و واقعیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این جنگ مجازی حفاظت کنیم.

وی با اشاره به اوج گیری قدرت فناوری اطلاعات در جوامع بشری و تلاش دشمن برای هدایت اطلاعات افزود: دشمن با جنگ رسانه ای مسائل را تغییر و ذهن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تلاش دارد آنچه می‌پسندد را به خورد افکار عمومی دهد.

امام جمعه دزفول تسریع در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در کشور را ضروری دانست و گفت: دشمن به راحتی نام شهید سلیمانی را در اینستاگرام حذف می‌کند که لازم است برای تغییر قواعد بازی، شبکه ملی اطلاعات راه اندازی و شبکه‌های داخلی قوی‌تر شوند.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای سطح سواد رسانه‌ای مردم و مسوولان افزود: روایت مسمومی که توسط دشمن پمپاژ می‌شود باید محدود شود.

خرید زمان در مذاکرات هسته‌ای به نفع ایران است

امام جمعه دزفول با اشاره به مذاکرات وین گفت: با توجه به آینده مذاکرات می‌توانیم چهار سناریو شامل رسیدن به توافق زودرس و سریع، رسیدن به توافق بدون تعیین بازه زمانی، عدم دستیابی به توافق جدید و حفظ برجام و انسداد و فروپاشی برجام را می‌توان پیش بینی کرد.

وی خرید زمان در مذاکرات را به نفع ایران دانست و افزود: ایران با خرید زمان فرصت دور زدن تحریم‌ها را بهتر پیدا می‌کند و راهبرد خنثی سازی تحریم را پیش خواهد برد.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر رفع و خنثی سازی تحریم‌ها اظهارداشت: راهبرد خنثی سازی تحریم‌ها نیازمند زمان است که دولت هم همین کار را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه رییس جمهور و هیات دولت در حال تلاش شبانه روزی برای رفع مشکلات اقتصادی هستند، افزود: دولت باید با رفع مشکلات معیشتی، اشتغال و مسکن در جامعه اعتمادسازی کند زیرا رفع نشدن این مشکلات به اهرمی برای فشار دشمن تبدیل می‌شود.

تقابل ایران وآمریکا نزاعی هویتی است

امام جمعه دزفول با تاکید بر لزوم تعیین چارچوبی برای مواجهه ایران با آمریکا گفت: روابط کشورها در حد کلان به سه حالت مفاهمه، معامله و مقابله تقسیم می‌شوند؛ اکثر کشورها براساس معامله با هم ارتباط دارند اما روابط ایران و آمریکا از نوع مقابله و نزاعی هویتی است.

وی افزود: برای رفع این تقابل یا ما باید از هویت استکبارستیزی خود دست برداریم یا آمریکای مستکبر از خوی شیطانی خود دست بردارد لذا بنا به گفته حضرت امام هرگز نمی‌توانیم با آمریکا به تعامل برسیم.

قیام ۱۹ دی مردم قم نقطه آغازی بر خیزش مردم ایران بود

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با گرامیداشت قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ مردم قم گفت: این قیام نقطه آغازی در خیزش مردم ایران علیه رژیم طاغوت بود.  

وی افزود: جوانان قمی از طلبه و غیرطلبه به کوچه و خیابان آمدند و در دفاع از امام و حق به مبارزه با طاغوت پرداختند که رژیم پهلوی خون آنها را در خیابان ریخت.

امام جمعه دزفول بیان کرد: مردم قم در این رویداد تاریخی، احساس تکلیف کردند و شاید فکر نمی‌کردند این حرکت آنها موجب خیزش مردم در نقاط مختلف کشور و پیروزی در ۲۲ بهمن شود.

وی افزود: خداوند وعده نصرت و یاری در تمام اموری را که توام با ایمان، بصیرت و اقدام به هنگام باشند، داده است لذا قیام مردم قم باید سرلوحه ما قرار گیرد.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری مراسم ایام فاطمیه و بزرگداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المندس در دزفول گفت: شهر دزفول در این ایام رنگ‌ و بوی فاطمی گرفته بود.

وی با اشاره به تشییع پیکر شهدای گمنام در سراسر کشور افزود: فضای کشور با این مراسم معنوی شد و عطر شهدا سراسر کشور را فرا گرفت.

منبع: ایرنا