کاهش نسبی موج کرونا در خوزستان / باید از اصناف در زمان نوروز حمایت شود
کاهش نسبی موج کرونا در خوزستان / باید از اصناف در زمان نوروز حمایت شود

استاندار خوزستان: با توجه به اینکه به سمت نوروز می‌رویم و بهار اصناف قبل از نوروز است باید از اصناف حمایت شود و اصناف نیز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا جامعه‌ای ایمن از نظر این بیماری داشته باشیم.

استاندار خوزستان از کاهش تعداد بیماران مبتلا به کرونا به نصف نسبت به دو هفته گذشته در استان خبر داد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، صادق خلیلیان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۷ اسفندماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه نوروز و اعیاد و مناسبت‌های پیش رو، موج کرونا تحت کنترل نسبی قرار گرفته و در دو هفته گذشته، موارد ابتلا تقریبا هر هفته ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در مجموع می‌توان گفت تعداد بیماران نصف شده که نشان می‌دهد سیر بیماری رو به کاهش است و تحت کنترل درآمده است.

استاندار خوزستان با تشکر از همه دست‌اندرکاران برای ایجاد شرایط فعلی بیماری بیان کرد: همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی در جامعه رعایت شوند. کنترل و رعایت محدودیت‌های هوشمند بسیار ضروری است. همچنان توصیه می‌شود مردم از مهمانی‌های خانوادگی پرهیز شود.

وی گفت: رئیس جمهور امروز صراحتا اعلام کرد که فعالیت دانشگاه‌ها باید حضوری باشد. واکسیناسیون اساتید و دانشجویان تقریبا کامل است بنابراین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانشگاه‌ها، مدارس و حوزه‌های علمیه به صورت حضوری فعال خواهند بود. با توجه به این‌که ممکن است کودکان زیاد به پروتکل‌های بهداشتی توجه نکنند، اولیا و مربیان باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار قرار دهند. آزمون‌های استخدامی نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شوند.

خلیلیان افزود: با توجه به اینکه به سمت نوروز می‌رویم و بهار اصناف قبل از نوروز است باید از اصناف حمایت شود و اصناف نیز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا جامعه‌ای ایمن از نظر این بیماری داشته باشیم.