افزایش ۳۸ درصدی بیماران سرپایی کرونا در خوزستان
افزایش ۳۸ درصدی بیماران سرپایی کرونا در خوزستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از افزایش چشمگیر مراجعه‌کنندگان مبتلا به کرونا به بیمارستان‌های خوزستان خبر داد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از ایسنا، دکتر حبیب حی‌بر با اشاره به روند مراجعه بیماران سرپایی کووید – ۱۹ به بیمارستان‌های خوزستان، اظهار کرد: تعداد بیماران سرپایی مراجعه‌کننده به بیمارستان‌های خوزستان با علائم ابتلا به کرونا در هفته گذشته ۴۳ هزار و ۲۴۱ نفر و در هفته قبل از آن ۳۱ هزار و ۲۶۹ مورد بوده که این وضعیت نشان‌دهنده از افزایش ۳۸ درصدی موارد سرپایی است.

وی افزود: در هفته گذشته ۳۲۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند در حالی که در هفته قبل از آن ۳۴۳ نفر در بیمارستان‌ها بستری بودند بنابراین میزان بستری‌ها تفاوت چندانی نداشته است.

حی‌بر در خصوص وضعیت تخت‌های اختصاص داده شده به کووید – ۱۹ در خوزستان گفت: در حال حاضر ۵۴ درصد از ۲۳۳ تخت عادی اختصاص داده شده به بیماران بزرگسال مبتلا به کووید – ۱۹ در بیمارستان‌های خوزستان اشغال شده‌اند. ۲۰ درصد از ۱۱۳ تخت ویژه اختصاص داده شده به بیماران بزرگسال مبتلا به کووید – ۱۹ در بیمارستان‌های خوزستان نیز اشغال هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به کاهش تخت‌های عادی اختصاص داده شده به کودکان مبتلا به کرونا در بیمارستان ابوذر اهواز عنوان کرد: در بیمارستان کودکان ابوذر اهواز نیز ۹ تخت عادی و ۹ تخت ویژه به کودکان مبتلا به کووید – ۱۹ اختصاص داده شده است که ۷۸ درصد تخت‌های عادی و ۷۸ درصد تخت‌های ویژه اشغال هستند.