ضرورت حفظ نخبگان دانشگاهی با جذب در هلدینگ‌ها و تشکیلات اداری
ضرورت حفظ نخبگان دانشگاهی با جذب در هلدینگ‌ها و تشکیلات اداری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با تاکید بر ضرورت به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی، گفت: دانشجویانی که علوم و فنون را یاد می‌گیرند باید به کار گرفته شود نه اینکه شاهد باشیم فارغ التحصیلان ارشد و لیسانس در آژانس کار کنند.

به گزارش عصر خوزستان: آقا رضا فتوحی در نشست وزیر علوم با فناوران خوزستانی که امروز (۱۰ بهمن‌ماه) در پردیس علم و فناوری انرژی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار داده‌اند، اشتغال و کارآفرینی است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: خوزستان اولین استان در بخش‌های مختلف است و این باید در دولت مطرح شود که استان خوزستان را پایتخت اقتصادی کشور در کشاورزی، آب، انرژی و بنادر بدانیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: با وجود منابع، باید کمک کنیم بندر بزرگ خلیج فارس ایجاد شود و در فولاد نیز این گونه باشد. به برخی استان‌ها مجوزهایی داده می‌شود که از نظر اقتصادی واقعا مردود است و باید در جاهایی مجوز داده شود که منابع آبی وجود دارد و صادرات سهل‌الوصول باشد. امیدوارم بتوانیم در رشد و استقلال کشور هم‌افزایی داشته باشیم.

وی خطاب به وزیر علوم تاکید کرد: توقع داریم برای فرار مغزها و فرار دانشجویان نخبه، شما در دولت مطرح کنید که در بخش‌های مختلف اقتصادی از دانشگاه‌های مختلف پنج نفر اول دانشگاه جذب هلدینگ‌ها یا تشکیلات اداری شوند تا نخبه‌پروری شود. کشور را این‌ها می‌توانند تغییر دهند زیرا نیروی انسانی می‌تواند نقش‌آفرین باشد.

فتوحی با تاکید بر ضرورت به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی عنوان کرد: دانشجویانی که علوم و فنون را یاد می‌گیرند باید به کار گرفته شود نه اینکه شاهد باشیم  فارغ التحصیلان ارشد و لیسانس در آژانس کار کنند؛ یکی از مشکلات ما این است.

انتهای پیام