صنعت نفت باید به یک بُنگاه اقتصادی تبدیل شود
صنعت نفت باید به یک بُنگاه اقتصادی تبدیل شود

دانشی گفت: صنعت نفت باید به یک بُنگاه اقتصادی تبدیل شود به این معنا که از زنجیره‌های ارزش نفت تمام استفاده را ببریم و صنعت نفت را اقتصادی‌تر کنیم.

به گزارش عصر خوزستان: علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان که امروز ۱۷ بهمن در سالن اجتماعات کوی فدائیان اسلام برگزار شد، گفت: نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت فرصتی طلایی برای تمام مجموعه‌های نفتی است که با همدلی و همراهی یکدیگر کار‌های بزرگی را به ثمر برسانند و تلاش‌های مُضاعفی برای پُربار بودن این نمایشگاه صورت گرفته است و ۲۷۰ مجموعه در این نمایشگاه حضور دارند که بیش از ۷۵ درصد از آن‌ها از مجموعه‌های ارزشمند سازنده هستند.

او می گوید: افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی حضور شرکت‌های دانش‌بنیان باعث افتخار است و امیدواریم این حضور دوبرابری شرکت‌های دانش بنیان مُنجر به تحقق مُطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر صنعت نفت دانش بنیان گردد.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب مجموعه‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های خوزستان نیز در این نمایشگاه حضور قابل توجهی دارند و این مسئله بارقه‌ای از امید را در دل ما روشن کرده است.

او گفت: پیشرفت‌های بسیاری خوبی در زمینه سخت افزاری داشتیم و از این دوره با موفقیت عبور کردیم؛ درحال حاضر وارد مرحله‌ای شدیم که لازم است به ابزار دقیق توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: در یک سال گذشته قرارداد‌های بسیار خوبی منعقد گردیده و گام‌های موثری در این زمینه برداشته شده است؛ یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که انجام شده فروش گاز‌های مشعل بود که برای اولین بار در صنعت نفت اتفاق افتاد.