پیگیری راه‌اندازی مرکز نگهداری زنان معتاد متجاهر در خوزستان
پیگیری راه‌اندازی مرکز نگهداری زنان معتاد متجاهر در خوزستان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان با اشاره به افتتاح کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶، از برآورد وجود حدود ۳ هزار معتاد متجاهر در استان خبر داد.

به گزارش عصر خوزستان: به نقل از ایسنا محمد صفری، با اشاره به افتتاح کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ خوزستان اظهار کرد: با توجه به تبعات حضور معتادان متجاهر در سطح جامعه، به منظور جمع‌آوری این افراد، تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان زندان‌ها منعقد شده است و اردوگاه الحدید که قبلا برای نگهداری قاچاقچیان مواد مخدر پیش‌بینی شده بود، تغییر کاربری داده شد و برای نگهداری معتادان متجاهر خوزستان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: پیش‌بینی شده در این مرکز ۲ هزار نفر نگهداری شوند اما در فاز نخست، فعلا این مرکز با ظرفیت ۵۰۰ نفر به بهره‌برداری رسیده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان گفت: هر معتاد متجاهر یک سال در این مرکز نگهداری می‌شود و در صورت انجام فرآیندهای بعدی یعنی صیانت، حرفه آموزی و ایجاد اشتغال برای این افراد، می توانند مدت بیشتری در این مرکز حضور داشته باشند و امرار معاش کنند.

صفری عنوان کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با اداره‌کل فنی و حرفه‌ای خوزستان منعقد شده، مقرر شده است این افراد دوره حرفه‌آموزی را بگذرانند و با تکمیل فرآیند به درآمدزایی برسند. بنا است کار در پکیج کامل انجام شود تا مجددا به سمت مصرف مواد مخدر نروند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان گفت: در حال پیگیری هستیم مرکزی نیز برای نگهداری زنان معتاد متجاهر راه‌اندازی شود که امیدواریم زودتر این کار به نتیجه برسد.

وی در خصوص وضعیت معتادان متجاهر در خوزستان گفت: آمار معتادان متجاهر در دسترس نیست اما برآورد می‌شود حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار معتاد متجاهر در خوزستان وجود داشته باشد.

صفری بیان کرد: در فصل‌های سرد سال معتادان متجاهر استان‌های سردسیر نیز به سمت خوزستان می‌آیند که امیدواریم با جمع‌آوری این افراد، شاهد ورود معتاد متجاهر از استان‌های دیگر به خوزستان نباشیم.

انتهای پیام