۱۱ شهر خوزستان در وضعیت زرد و یک شهر نارنجی کرونایی
۱۱ شهر خوزستان در وضعیت زرد و یک شهر نارنجی کرونایی

براساس آخرین نقشه رنگبندی کرونایی شهرستان‌های کشور، ۱۱ شهر خوزستان در وضعیت زرد و یک شهر در وضعیت نارنجی قرار دارد.

به گزارش عصر خوزستان، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهر‌های اندیکا، لالی، گتوند، مسجدسلیمان، رامهرمز، امیدیه، بهبهان، هندیجان، رامشیر، اهواز و کارون در وضعیت زرد و هفتکل در وضعیت نارنجی قرار دارد و تعداد شهر‌های زرد خوزستان هفته گذشته تا کتون از هشت به ۱۱ مورد رسیده است.

دزپارت، ایذه، باغملک، آغاجاری، بندر ماشهر، شادگان، خرمشهر، آبادان، دزفول، اندیمشک، شوشتر، باوی، شوش، کرخه، حمدیدیه، دشت آزادگان و هویزه در شرایط آبی کرونایی هستند.

به گفته رییس مرکز بهداشت خوزستان آمار‌ها نشان می‌دهد موارد شناسایی کرونا در ۲ هفته گذشته نسبت به هفت روز پیش از آن، ۵۲ درصد و موارد بستری ۱۹ درصد افزایش یافته است.

پژمان بختیاری نیا گفت: بیشتر موارد فوتی در این موج، بالای ۶۰ سال گزارش شده که بیشتر آن‌ها یا واکسن نزده بودند یا بیشتر از ۶ ماه از آخرین دُز واکسن آن‌ها گذشته بوده است، این گروه سنی باید بیشتر مراقب باشند و پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، روبوسی نکردن، شست دست‌ها و حضور نیافتن در جمع‌های پر ازدحام و سربسته را رعایت کنند.

او می گوید: تزریق دُز یادآور در کاهش مرگ و میر اثر زیادی دارد و افراد بالای ۱۸ سال با تزریق واکسن در صورت ابتلا نیز به نوع شدید گرفتار نمی‌شوند.