لغو مرخصی مسئولان خوزستان تا پس از پایان فعالیت سامانه بارشی
لغو مرخصی مسئولان خوزستان تا پس از پایان فعالیت سامانه بارشی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان از لغو مرخصی مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان‌ها تا عادی شدن شرایط جوی خبر داد

به گزارش عصر خوزستان به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد خانچی گفت: مجموعه مدیریت خوزستان قبل از نوروز ۱۴۰۲ باتوجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی کشور درخصوص فعالیت سامانه‌های بارشی پربار، تهمیدات لازم را اندیشیده است.

او می‌گوید: برای سامانه‌ای که از روز چهارشنبه ۲۳ فروردین ماه در استان فعال شده است، جلسه‌ای باحضور استاندار و همه مدیران دستگاه‌های اجرایی و حضور مجازی فرمانداران و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان‌ها برگزار شد و آخرین کار‌ها به منظور پیشگیری از بروز مشکلات ناشی از بارندگی‌های شدید مورد بررسی قرار گرفتند.

خانچی به لغو مرخصی در همه سطوح دستگاه‌ها تا پایان فعالیت این سامانه بارشی اشاره کرد و ادامه داد: تجهیزات و امکانات مورد نیاز در مناطق هدف و در معرض خطر خوزستان مستقر شده اند.

این مقام مسئول گفت: انتظار می‌رود مردم همانند همیشه همکاری لازم را داشته باشند و باتوجه به اینکه فصل کوچ عشایر است، توصیه می‌شود عشایر کوچ خود را به پس از پایان بارندگی و عادی شدن شرایط موکول کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان بر استقرار عشایر در محلی امن و به دور از مسیل‌ها و رودخانه‌ها تاکید کرد و گفت: باتوجه به فرارسیدن فصل برداشت محصولات، کشاورزان کار‌های لازم را برای جلوگیری از آسیب دیدن محصولات و مزارع انجام دهند.

او می‌گوید: همه دستگاه‌های امدادی و انتظامی و عوامل  در آمادگی کامل به سر می‌برند تا این سامانه بارشی باعث مشکلی برای مردم و هم استانی‌ها نشود