پیش بینی رگبار و رعد وبرق پراکنده و وزش باد‌ در خوزستان
پیش بینی رگبار و رعد وبرق پراکنده و وزش باد‌ در خوزستان

هواشناسی خوزستان تا اواسط روز دوشنبه با عبور موج بارشی از روی استان ، احتمال رگبار و رعد وبرق، وزش باد‌های متوسط تا شدید پیش بینی کرده است.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از صداوسیما ، مدیرکل هواشناسی استان گفت:تا فردا احتمال رگبار و رعد وبرق پراکنده و وزش باد‌های متوسط در برخی از نقاط استان (بویژه مناطق جنوبی و ساحلی) وجود دارد.

از اواسط وقت فردا تا اواسط روز دوشنبه (بویژه از بعدازظهر روز شنبه تا بعدازظهر روز یکشنبه) با عبور موج بارشی از روی استان، احتمال رگبار و رعد وبرق، وزش باد‌های متوسط تا شدید بویژه در مناطق شمالی و شرقی واحتمال ریزش تگرگ در برخی از مناطق وجود دارد.

سبزه زاری افزود:با توجه به ماهیت بارش‌های بهاری احتمال رگبار و رعد و برق بصورت نقطه‌ای در دیگر نقاط استان نیز وجود دارد.

وی بیان کرد:همچنین با توجه به شاخص‌های بالای ناپایداری از فردا تا اواخر روز یکشنبه احتمال تندباد‌های لحظه‌ای و وقوع گرد و خاک‌های همرفتی در اغلب نقاط استان وجودخواهد داشت.

سبزه زاری در ادامه گفت:جریانات جنوبی تا اوایل روز سه شنبه سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی و ساحلی و غربی و مرکزی خواهد شد. شمال خلیج فارس تا اواخر روز یکشنبه مواج و در بعضی ساعات همراه با رگبار پراکنده و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

در شبانه روز گذشته آبادان با ۴۰.۲ و ایذه با ۱۱.۹ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین وخنکترین نقاط گزارش شده اند.  در شبانه روز گذشته حداکثر دمای اهواز به ۳۹.۹ و حداقل به ۲۰.۷ درجه سانتیگراد رسیده است.