نشست صمیمانه وزیر کشور با شهرداران کلانشهرهای ایران
نشست صمیمانه وزیر کشور با شهرداران کلانشهرهای ایران

عصر دوشنبه۸خرداد در حاشیه همایش تعالی حکمرانی شهری در وزارت کشور ، احمد وحیدی وزیر کشور با شهرداران کلانشهرهای ایران در نشستی صمیمانه به بحث و تبادل نظر پیرامون مشکلات شهرها و شهرداریها پرداختند.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری اهواز ، در این نشست تعدادی از شهرداران کلانشهرها به بیان نظرات خود پرداختند و پیرامون نقش شهرداری ها و تاثیرات عمیقشان در شهر گفتگو کردند.

رضا امینی شهردار اهواز نیز که در این نشست حضور داشت با بیان اینکه این شهر هنوز بعد از سال‌ها طرح تفصیلی ندارد، گفت: ما در سکونتگاه‌های غیر رسمی با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارها حدود ۷۰ درصد جمعیت کشور شهرنشینند؛ اما زیرساخت‌ها به اندازه شهر نشینی رشد نکرده است، گفت: اگر می‌خواهیم تاب‌ آوری در شهر داشته باشیم باید زیرساخت‌ها نیز به همان اندازه رشد کنند.

امینی در خصوص مسائل فرهنگی شهر نیز عنوان کرد: کلانشهرها اصولا محل تردد و تبادل خرده فرهنگ های اقشار مختلف شهروندان هستند و نگاه مثبت به این خرده فرهنگها سبب غنای فرهنگی و ظرفیت مشارکت پذیری بیشتری در شهرها می شود.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مدیریت شهری، شناخت و تقویت نقاط قوت فرهنگ آن جامعه و سعی بر گسترش آن می‌باشد، افزود: از دیگر وظایف مدیران، سعی در شناخت و جایگزینی نقاط ضعف فرهنگی آن جامعه از طریق اشاعه فرهنگ‌های سازنده است.