مدیر کل ارشاد اسلامی خوزستان: ۳۰۰ اثر به جشنواره ملی ذکر رسید
مدیر کل ارشاد اسلامی خوزستان: ۳۰۰ اثر به جشنواره ملی ذکر رسید

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به دومین دوره جشنواره ملی ذکر گفت: در دومین دوره از این جشنواره ملی ۳۰۰ اثر از ۱۶۰ شاعر و نویسنده سراسر کشور به دبیرخانه این رویداد در استان خوزستان رسیده است.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از ایرنا حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج روز یکشنبه در نشست ستاد برگزاری جشنواره ملی ذکر و ستاد بزرگداشت غدیر اظهارکرد: فراخوان این جشنواره در ۲ نوبت در آبان و بهمن سال گذشته اعلام شد که آثار رسیده به این جشنواره حاکی از استقبال خوب هنرمندان سراسر کشور بوده است.

وی ادامه داد: آثار رسیده به جشنواره در قالب‌های مختلف، شعر، داستان و داستانک با موضوع نماز، مسجد، محراب، آیه ۵۲ سوره حاقه، ذکر و دعا بوده که پس از داوری نهایی هشت نفر به عنوان برگزیده جشنواره مشخص شدند و در اختتامییه جشنواره که زمان آن متعاقبا اعلام خواهد شد تقدیر می‌شوند.

تشکیل ستاد بزرگداشت دهه ولایت و امامت در خوزستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه با اشاره به تشکیل ستاد بزرگداشت دهه ولایت و امامت استان، نقش و جایگاه ولایت در جامعه را تشریح کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌های مختلفی در راستای اجرای برنامه‌های متنوع ویژه این ایام انجام شده است.

وی تولیدات اصحاب فرهنگ و هنر در زمینه دفاع از ارزش‌های دینی و اسلامی را مهم و موثر دانست و گفت: همراهی هنرمندان و اهالی فرهنگ در برنامه‌ریزی و اجرای این دهه نقش مهمی دارد تا جلوه‌های ولایتمداری جامعه با زبان هنر و فرهنگ برای نسل نو بازگو شود.

کلاه‌کج با اشاره به بررسی برنامه‌ها در ستاد بزرگداشت دهه ولایت به منظور اجرا در سراسر استان گفت: اجرای نمایش خیابانی با موضوع غدیر در ۱۰ نقطه اهواز، برگزاری جشن خیابانی در اکثر شهرستان‌ها، برگزاری شب شعر بزرگ غدیر به همراه موسیقی سنتی با موضوع ولایت و امامت، برگزاری نمایشگاه و نقاشی با موضوع غدیر، تولید نماهنگ‌های مختلف، برگزاری نمایشگاه‌ خوشنویسی، تجلیل از هنرمندان شاخص سادات و … از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

استقبال از کارهای ابتکاری در حوزه های مختلف دینی

مدیر ستاد اقامه نماز استان خوزستان با اشاره به لزوم برگزاری برنامه‌های مختلف ترویجی در حوزه ارزش‌های دینی گفت: از کارهای ابتکاری در حوزه‌های مختلف دینی استقبال می‌کنیم.

سید موسی بلادیان بهبهانی‌پور افزود: در برنامه‌های مختلف باید به دنبال اجرای برنامه‌های تاثیرگذار باشیم.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از توانمندی و امکانات خوبی برخوردار است که می‌تواند در امر تبلیغ دین، نماز، امامت و ولایت پیشتاز باشد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان خوزستان دفاع از ولایت و امامت را راه حضرت فاطمه‌زهرا (س) عنوان کرد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه نهادهای متولی در این مسیر برنامه ریزی داشته باشند.