به شرکت‌های دانش بنیان تسهیلات با نرخ ۲ درصد پرداخت می شود
به شرکت‌های دانش بنیان تسهیلات با نرخ ۲ درصد پرداخت می شود

به شرکت‌های دانش بنیان بابت جذب نیروی انسانی تسهیلات با نرخ ۲ درصد و تا سقف ۹ میلیارد ریال پرداخت می‌شود که علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار، تحقق اهداف کاری شرکت‌ها را نیز به دنبال خواهد داشت.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های خوزستان، مدیرکل پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در سفر به خوزستان با بیان مطلب فوق گفت: تیم صندوق به صورت یک برنامه فشرده چند روزه درمناطق و استان‌های کم برخوردار حضور خواهد یافت تا علاوه بر حمایت‌های دولتی از شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه اختصاص تسهیلات ویژه به این کسب و کار‌ها را فراهم کند.

دکتر خالقی در نشست ارائه خدمات ملی صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری به صنعتگران و بازرگانان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز افزود: این برنامه منجر به دریافت مصوبه، عقد قرارداد و پرداخت نیز می‌شود که ظرف چند ساعت به انجام خواهد رسید و هدف از این اقدام ارائه خدمات صندوق با سرعت بیشتری به شرکت‌های دانش بنیان استان‌های کم برخوردار است.

وی با گله مندی از عملکرد بانک ها تصریح کرد: عملکرد بانک‌ها در اجرای تسهیلات تکلیفی تبصره ۱۶ قانون بودجه ضعیف بود و امید است امسال با اجرای تبصره ۱۸، تعامل خوبی با شرکت‌های دانش بنیان داشته باشند که برای این منظور ۵۰ هزار میلیارد ریال در این حوزه منابع مالی پیش بینی شده است.

مدیرکل پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در ادامه خاطر نشان ساخت: بالغ بر ۷۵ خدمت مالی اعم از تسهیلات (۱۴ نوع از جمله سرمایه در گردش، قرض الحسنه، توانمند سازی، مشاوره و آموزش) به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود به گونه‌ای که ضریب نفوذ خدمات تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور به صورت میانگین ۷۰ تا ۷۵ درصد است.

دکتر خالقی در خاتمه یاد آور شد: این برنامه برای توسعه خدمات صندوق در راستای خدمت‌رسانی به شرکت‌های دانش‌بنیان در کل کشور و با نگاه ویژه به استان‌های کم برخوردار است.

بر اساس این گزارش مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان نیز در این نشست با اشاره به لزوم حمایت از شرکت های دانش بنیان و کمک به رقابت پذیری شرکت ها با جذب تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در حال حاضر ۳۶ شرکت دانش‌بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مستقر می‌باشند، که حمایت از آنان می تواند موجب ارتقا کیفیت سطح تولید شود.

مهندس مهدی پور در ادامه افزود: با همت مشاوران توسعه فناوری شرکت شهرک‌های صنعتی و فن‌بازار منطقه‌ای استان، تعداد ۱۵ شرکت مستعد دانش‌بنیانی در سال گذشته شناسایی شدند که پیگیری استعدادیابی دیگر شرکت‌های فناور و ارائه مشاوره به منظور اخذ تاییدیه دانش‌بنیانی آن‌ها در دستور کار است.

وی در ادامه اظهار داشت:پیشنهاد می شود به منظور تشریح و پیگیرى حمایت‌هاى صندوق نوآورى و شکوفایی نشست‌هایى به صورت جداگانه با همکارى فن بازارمنطقه‌ای خوزستان و صندوق پژوهش و فناورى استان با شرکت‌هاى فناور استانى و صنایع بزرگ برگزار شود.

این گزارش می افزاید: مهندس کوتی مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان خوزستان نیز تسهیلات مربوط به لیزینگ محصولات دانش‌بنیان را تشریح نمود.