صنعت هسته‌ای کلید پیشرفت کشور است
صنعت هسته‌ای کلید پیشرفت کشور است

امام جمعه اهواز با بیان اینکه صنعت هسته‌ای کلید پیشرفت کشور است، گفت: تسهیل زیست انسانی، بهره‌وری بهتر از مواهب خدادادی، تشخیص انواع بیماری‌ها، درمان آنها و صدها برکت دیگر از جمله آثار صنعت هسته‌ای هستند.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از ایسنا ،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد، امروز، جمعه ۲۶ خرداد در خطبه‌های نماز جمعه اهواز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی با بیان این که نقش خانواده بی‌بدیل است، گفت: انسان در سایه خانواده به سعادت می‌رسد. یکی از عوامل تزلزل و متلاشی شدن خانواده، مسئله اعتیاد است.

وی ادامه‌ داد: وقتی مؤلفه‌های عقلی و دینی در کنار هم قرار گیرند، خانواده متعالی را شکل می‌دهند اما یکی از عوامل متلاشی شدن خانواده اعتیاد است که یکی از چالش‌های بسیاری از کشورها از جمله ما است. درصد قابل توجهی از زندانیان ما معتادین هستند. تمام تلاش خانواده و جامعه باید به سمت و سویی برود که بتوانند در ابتدا پیشگیری و اگر نتوانند درمان کنند.

موسوی‌فرد افزود: ادله فراوانی در حرمت مواد مخدر و آنچه ضرر آشکار برای بدن داشته باشد داریم. انسان حق ندارد به خود ضرر برساند. مواد مخدر ضررهای متعدد و جبران ناپذیری برای فرد بر خانواده دارد. مصرف تمام چیزهای ضرر زننده حرام است. شارع مقدس حتی وقتی روزه برای بدن انسان ضرر داشته باشد، اجازه آن را نمی‌دهد. اینقدر شارع مقدس به صحت و سلامتی انسان اهتمام دارد چون بدن انسان مرکب اوست که قرار است او را به مرتبه عبودیت برساند.

امام جمعه اهواز گفت: مسئله اعتیاد مسئله‌ای چند وجهی است؛ ابعاد روحی، ذهنی، جسمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و در هر یک از این ابعاد گروهی مسئولیت دارند. مسئولان باید تلاش بیشتری کنند.

نماینده‌ ولی فقیه در استان خوزستان در خطبه دوم نماز گفت: در روایات وجود مقدس امام عصر(عج) به خورشید تشبیه شده است. خورشید در مرکز منظومه شمسی قرار دارد و همه کرات و سیارات به دور خورشید می‌گردند، هم چنانکه وجود امام عصر نیز در مرکز نظام هستی قرار دارد. در ادعیه و روایات می‌خوانیم «بِیُمنه رزق الوُری» به یمن وجود امام عصر(عج) است که همه موجودات رزق دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: در مجموعه عالم هستی خورشید منابع و منافع فراوانی دارد اما گاهی ابر جلوی آن را می‌گیرد و یکی از منافع آفتاب را کم می‌کند، اما دیگر برکات آفتاب به قوت خود باقی است. ابر هرگز نمی‌تواند آفتاب را بپوشاند بلکه نگاه ما را می‌پوشاند و منفعت رسانی خورشید را از بین‌ نمی‌برد. غیبت امام عصر(عج) نیز چنین است و کسانی که بر غبار هوای نفس خود پا می‌گذارند اما همچنان از وجود امام بهره‌مند هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه ضمن تسلیت ایام سالگرد شهادت حضرت جوادالائمه(ع) گفت: تلاش کنیم استفاده حداکثری از این ایام داشته باشیم. سه شنبه روز اول ماه ذی الحجه است. این فرصت‌ها برای این است که انسان به مقام عبودیت راه پیدا بکند. در روایات ما آمده است که روزه خالصانه ۹ روز اول ماه ذی الحجه معادل عمر دنیا است.

موسوی‌فرد تأکید کرد: حتماً برای روز عرفه، برای دهه ولایت، خاصه عید غدیر برنامه‌ریزی کنید. جشن دهه ولایت امسال باید ویژه باشد. تمام شهرها در خوزستان در یک روز ظرفیت‌های خود را به صورت متمرکز در یک نقطه جمع کنند. از کارهای جزیره‌ای دست بردارید و ظرفیت‌ها را جمع کنید. ۸ روز اول دهه ولایت را در محلات و مساجد خود مراسم بگیرید اما شب عید غدیر به صورت متمرکز برنامه‌ریزی کنید.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها موظفند در فضاسازی به شهرداری کمک کنند، گفت: همه ادارات ظرفیت‌های خود را به میدان بیاورند.

امام جمعه اهواز در ادامه درباره وضعیت گندم استان گفت: استان در زمینه کشت گندم جزو استان‌های برتر است. امسال فوق‌العاده‌ برداشت گندم داشتیم. گرچه در خوزستان یک مقدار کاهش باران بود. خداوند باران رحمت خود را می‌فرستد اما ما نیز باید زکات کشت خود را بپردازیم تا رحمت الهی به موقع ببارد و بیشتر شود. زکات خود را به فقیر محله خود بدهید. یا به مسجد و مدرسه محله خود بپردازید. زکات شما می‌تواند مشکلات را حل کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان تأکید کرد: تمام شرکت‌ها و دستگاه‌های دولتی یک مسئولیت اجتماعی دارند؛ یعنی اگر در کنار آنها جایی آسفالت نباشد، یا مشکل فاضلاب داشته باشد، باید به آن کمک کنند. شما مسئولیت دارید. شما شرکت‌ها امنیت می‌خواهید. امنیت شما در این است که جوانان را به کار بگیرید. امنیت شما در این است که در مناطق حاشیه خود خدمات اجتماعی داشته باشید. این وظیفه شما است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره صنعت هسته‌ای اظهار کرد: صنعت هسته‌ای کلید پیشرفت کشور است. تسهیل زیست انسانی، بهره‌وری بهتر از مواهب خدادادی، تشخیص انواع بیماری‌ها، درمان آنها، زمین شناسی، آفت‌زدایی و صدها برکت دیگر از جمله آثار صنعت هسته‌ای هستند. اگر می‌خواهیم به آثار و برکات صنعت هسته‌ای پی ببریم، راه آن، توجه به رفتار دشمن است که نمی‌خواهند ما به آن دست پیدا کنیم. گرچه باید مراقب باشیم دشمن به این مراکز نفوذ نکند.

وی همچنین درباره هوش مصنوعی اظهار کرد: رهبر انقلاب بیست سال پیش درباره هوش مصنوعی تأکید کرده بودند.‌ هوش مصنوعی شبیه‌سازی هوش انسانی است. در این فناوری به کامپیوتر برنامه‌ای می‌دهند که همانند انسان فکر کند و توانایی تقلید رفتار انسان را داشته باشد. این فضا فرصت‌ها و تهدیدهای بی‌شماری دارند. رهبر انقلاب تأکید کردند ما باید جزء ۱۰ کشور برتر در زمینه هوش مصنوعی باشیم.

امام جمعه اهواز در پایان سخنان خود با اشاره به مسئله حجاب گفت: در مسئله حجاب یک طرف قضیه مسئولین هستند که باید قاطعانه‌تر ورود کنند اما عمده ما مردم هستیم. تذکر زبانی ما اثر دارد و این از واجب‌ترین واجبات است. تنها راه حل بحث حجاب در کشور، حضور گسترده امت اسلامی و تذکر زبانی است.