نشست تخصصی شورای پژوهش, فناوری و تجاری سازی شرکت ملی نفت ایران برگزار گردید
نشست تخصصی شورای پژوهش, فناوری و تجاری سازی شرکت ملی نفت ایران برگزار گردید

نشست تخصصی شورای پژوهش، فناوری و تجاری سازی شرکت ملی نفت ایران به میزبانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با هدف بررسی مسائل و چالش های پروژه های پژوهشی و فناورانه برگزار گردید.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفت‌خیز، در این گردهمایی که روز سه شنبه (۲۳ خرداد ۱۴۰۲) در اتاق جلسات دفتر مدیرعامل برگزار گردید، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران (دبیر شورا)، مدیر پشتیبانی و ساخت کالای شرکت ملی نفت ایران، رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز، دیگر اعضای شورای پژوهشی شرکت ملی نفت ایران، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، مدیرفنی، مدیر تولید، مدیر برنامه ریزی تلفیقی، مدیر مالی، رییس پژوهش و فناوری و کارگروه تولید بار اول مناطق نفت‌خیز جنوب و رییس پژوهشگاه صنعت نفت حضور داشتند.

مهندس علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب عنوان کرد: اهتمام این شرکت بر علمی نمودن و تلاش جهت دستیابی به مرز دانش در راستای برون رفت از مشکلات موجود و تغییر گفتمان جزیره ای شرکت های نفتی و همکاری و هم افزایی می باشد.

در ابتدای این جلسه دکتر محمد گلستان باغ ضمن خیر مقدم به حضار و مهمانان به ارائه مشکلات و کمبود های موجود و راه کارهای حل آن ها پرداخت. همچنین در ادامه گزارش اقدامات پژوهشی و فناوری و پروژه های فعال، گزارش پروژه های تحت پیگیری تولید بار اول، جذب بودجه جاری و مشکلات پرداخت های ارزی پروژه های آتی در راستای برنامه هفتم توسعه را بیان داشت.

 

شایان ذکر است در این جلسه دکتر مطهری، مدیر مدیر پژوهش و فناوری و دبیر شورای پژوهش و فناوری شرکت ملی ایران به رویکردهای جدید این مدیریت از جمله اجرای پایلوتهای فناورانه میدانی، تشکیل شورای پورتفلیوی پروژه های شرکت ملی نفت، رفع نقاط ضعف روش های قبلی و ایجاد ارتباط سازنده و مستمر از توان همه شرکت‌های تابعه اشاره داشت.

در این جلسه، همچنین دکتر قنبری مدیر پشتیبانی و ساخت کالای شرکت ملی نفت ایران، ضمن اشاره به حمایت‌های خوب شرکت ملی نفت از موارد اولویت دار ساخت داخل، وظیفه تجمیع تقاضاهای شرکت‌های تابعه و تسریع در کارها را جزو اولویت ها دانسته و خواستار بهره گیری بیشتر شرکت‌ها از موضوع ساخت بار اول شد.

دکتر کفایتی، رئیس پارک نوآوری و فناوری نفت، نیز ظرفیت این پارک را در عرضه تقاضاهای فناوری و بیان مسائل مورد نظر شرکت‌ ملی نفت و شرکت‌های تابعه بیان نموده و آمادگی پارک را جهت همکاری گسترده اعلام داشت.