بازگشت ۵۲۴ واحد راکد تولیدی در خوزستان به چرخه تولید
بازگشت ۵۲۴ واحد راکد تولیدی در خوزستان به چرخه تولید

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری خوزستان: بازگشت به چرخه تولید ۵۲۴ واحد راکد صنعتی و تولیدی در استان در دستور کار است.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از صدا و سیما، محمد راضی جلالی به شناسایی بیش از ۷۷۵ واحد راکد تولیدی در خوزستان اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بازگشت به تولید ۵۲۴ واحد در دستور است و تلاش می‌کنیم با ارائه تسهیلات به این واحدها، آن‌ها را به چرخه تولید بازگردانیم.

وی با بیان اینکه احیای این واحد‌های تولیدی سبب اشتغالزایی برای بیش از ۱۰ هزار نفر می‌شود، افزود: در یکسال اخیر با توجه به کار‌های انجام شده برای احیای واحد‌های راکد تولیدی خوزستان، بیش از ۱۶۰ واحد به چرخه تولید بازگشتند و بیش از یکهزار و ۷۰۰ نفر مشغول به کار شدند.

راضی جلالی می‌گوید: باتوجه به مشکلات بانکی واحد‌های تولیدی راکد در استان، تلاش خواهیم کرد با انجام اقداماتی در ستاد تسهیل استان و با حمایت بانک‌ها زمینه را برای بازگشت به تولید واحد‌های راکد فراهم کنیم و موجب رونق تولید و ایجاد اشتغال در استان شویم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری خوزستان اضافه کرد: امسال قرار است از محل قانون هدفمندی یارانه‌ها به واحد‌های تولیدی راکد تسهیلات ارائه شود که این موضوع نیازمند همراهی بانک‌ها است و البته در لایحه بودجه نیز پیش‌بینی شده است.