در شهرک صنعتی باغملک عنوان شد: سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته عامل رشد اقتصادی
در شهرک صنعتی باغملک عنوان شد: سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته عامل رشد اقتصادی

سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته به ویژه شهرهای کوچک و روستاها می تواند باعث رشد شاخص های اقتصادی، ایجاد اشتغال و محرومیت زادیی شود

به گزارش عصر خوزستان و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های استان خوزستان، مدیر عامل این شرکت و هیات همراه در بازدید از شهرک صنعتی باغملک با بیان مطلب فوق به مناطقی از کشور که قابلیت های مساعد کشاورزی و دامی وجود دارد اشاره کرد و گفت: در این مناطق لازم است سرمایه گذاری روی صنایع تبدیلی صورت گیرد تا حرکت از کسب و کارهای مبتنی بر منابع طبیعی به سمت کسب و کارهای مبتنی بر دانش و مهارت صورت پذیرد.

مهندس مهدی پور در ادامه به افزایش سطح سواد و کسب علم و دانش در شهرهای کوچک و حتی روستاها اشاره کرد و گفت: وضعیت کشور به گونه ایی است که با افزایش سطح سواد، دانش و مهارت‌های علمی و عملی با گسترش دانشگاه ها در تمامی شهرهای کوچک، گرایش به اشتغال در بخش‌های سنتی اقتصاد کمتر و میل برای اشتغال در بخش های صنعتی و مدرن بیشتر شده است.

وی در ادامه افزود: در مناطقی که از کشاورزی پر رونقی برخوردارند توجه به سایر بخش‌ها علی الخصوص سرمایه گذاری و توسعه ی بخش صنایع تبدیلی در کنار بخش کشاورزی ضروری است و لازم است در این مسیر حرکت کرد.

وی در ادامه به ضرورت توسعه شهرک های صنعتی اشاره کرد و گفت: یکی از راهکاری موثر برای جلوگیری از مهاجرت به شهرهای بزرگ، اشتغال زایی و رفع محرومیت، توسعه ی هر چه بیشتر صنایع کوچک و متوسط است که می تواند موجب دستیابی به برخورداری و عدالت اجتماعی را گسترش دهد.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه گذاران در این منطقه همت و همکاری همگانی را می طلبد اظهار داشت: با تمام توان در کنار تولیدکنندگان خواهیم بود تا خللی در فرآیند تولید حاصل نشود، زیرا چرخش چرخ صنابع به معنای رشد اقتصادی و اشتغال زایی خواهد بود.

وی در ادامه به پروژه های در دست اجرای شهرک صنعتی باغملک اشاره کرد و افزود: در این شهرک صنعتی بیش از ۱۰۰ میلیارد ریالپروژه اعم از آسفالت و جدول کشی و غیره .. در حال انجام است و تلاش خواهد شداین پروژه ها در اسرع وقت تکمیل شوند.

این گزارش می افزاید: مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی و هیات همراه ضمن بازدید از وضعیت زیرساختی شهرک صنعتی باغملک و همچنین روند اجرای پروژه اصلاح ورودی شهرک از چند واحد صنعتی از جمله واحد تولیدی پلی اتیلن کارون کوهرنگ و واحد تولیدی ام دی افبازدید کردند.

شایان ذکر است: واحد تولیدی پلی اتیلن کارون کوهرنگ با سرمایه گذاری بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اشتغال ۲۷ نفر و واحد تولیدی ام دی افبا سرمایه گذاری بیش از ۲۰ میلیارد ریال اشتغال ۱۰ نفر را به شکل مستقیم فراهم نموده اند