شهردار اهواز خبر داد: در این دوره ۱۲۰۰ نفر از کارکنان شهرداری اهواز تبدیل وضعیت شدند
شهردار اهواز خبر داد: در این دوره ۱۲۰۰ نفر از کارکنان شهرداری اهواز تبدیل وضعیت شدند

شهردار اهواز گفت: نزدیک به ۹ هزار نفر از رسمی تا پیمانکاری و قراردادی در شهرداری اهواز مشغول کار هستند، با تصویب مجلس شورای اسلامی مبنی بر تبدیل وضعیت ایثارگران در شهرداری اهواز، تبدیل وضعیت یک هزار و ۳۲ نفر انجام شد که موجب اطمینان قلبی و ضمانت شغلی برای این کارکنان شد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری اهواز رضا امینی گفت: نزدیک به ۹ هزار نفر از رسمی تا پیمانکاری و قراردادی در شهرداری اهواز مشغول کار هستند، با تصویب مجلس شورای اسلامی مبنی بر تبدیل وضعیت ایثارگران در شهرداری اهواز، تبدیل وضعیت یک هزار و ۳۲ نفر انجام شد که موجب اطمینان قلبی و ضمانت شغلی برای این کارکنان شد.

وی با اشاره به ایجاد سامانه نیروی انسانی برای مدیریت و شفافیت در حوزه نیروی انسانی افزود: با توجه به ازدیاد نیروی انسانی راه هرگونه استخدام جدید در شهرداری مسدود است مگر با تصویب شورای اسلامی شهر برای مواردی مانند آتش نشانی که نیازمند نیروی کار هستیم و در حال طی مراحل برای دریافت مجوز از سازمان امور استخدامی هستیم.

شهردار اهواز ادامه داد: در گذشته روال پرداخت حقوق به گونه‌ای بود که ابتدا حقوق شهردار سپس مدیران و کارمندان پرداخت و در نهایت گاهی با تاخیر دوماهه حقوق کارگران پرداخت می‌شد اما در حال حاضر این روال برعکس شده به گونه‌ای که ابتدا حقوق کارگران سپس کارمندان در مرحله اخر حقوق مدیران و شهردار پرداخت خواهد شد در ادامه نیز برای مسائل رفاهی کارکنان پیش بینی‌های صورت گرفته که برای ایجاد انگیزه کارکنان اجرایی خواهند شد.

وی در خصوص وضعیت فضای سبز اهواز توضیح داد: سرانه فضای سبز اهواز در میان کلانشهرهای ایران کمترین میزان است که مهمترین علت آن نبود شبکه آبیاری آب خام در اهواز است، بر اساس مطالعات انجام شده برای اینکه تمام آیلندها و حاشیه های معابر سطح شهر اهواز را با فضای سبز به ویژه گیاهان مثمر پوشش بدهیم نیازمند یک هزار و ۴۰۰ میلیاردتومان هستیم.

امینی با اشاره به کاهش تنوع در فضای سبز اهواز تاکید کرد: باید به درختان بومی مانند نخل، بلوط، کنار و سایر درختان بومی توجه بیشتری شود، نهضت درختکاری برای فصل درختکاری پیش بینی شده است برای اینکار در تلاش هستیم که با ایجاد مقدمات لازم و توسعه شبکه آب خام ابیاری با تانکر را به حداقل برسانیم و روش های آبیاری را تغییر دهیم چرا که آبیاری با تانکر علاوه بر هزینه بر بودن برای فضای سبز نیز مضر است.

شهردار اهواز با اشاره به اینکه شبکه آب خام مهمترین عنصر ارتقای فضای سبز است، اضافه کرد: برای باز زنده سازی ۱۰۵ هکتار حاشیه کارون در حال انعقاد تفاهم نامه هستیم که شروع آن با سپاه است علاوه بر ان با فولاد خوزستان نیز در حال رایزنی برای اینکار هستیم، همچنین ۴۳ پارک محله ای در سطح شهر اهواز پیش بینی شده است که با تفاهم‌هایی که با شورای اسلامی شهر خواهیم داشت در نیمه دوم سال پروژ‌ه آنها آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود همه مشکلات نیازمند همراهی مردم و سایر دستگاه‌ها و حضور سرمایه‌گذار هستیم این اطمینان وجود دارد اگر نهضت درختکاری آغاز شود، همراهی مردم را خواهیم داشت.

شهردار اهواز در پایان بیان کرد: برای تعطیلات نوروز و فصل بهار ۶ میلیون و ۲۰۰هزار گل در فضای سبز اهواز کاشته شد که این میزان ده برابر سنوات قبل بود علاوه بر ان ۳۰ میلیاردتومان برای نورپردازی‌های جدید هزینه شد و ۵۲ ابنما نیز باززنده سازی شدند.

امینی در پایان از خرید دستگاههایی برای بازیافت نخاله خبر داد که به صورت پرتابل بوده و به محلات مختلف رفته و همانجا نخاله را جمع آوری و ضایعات را جداسازی می کند و پس از آن مواد اولیه ساخت جدول و فرش پیاده روها را داده بندی و تولید می کند. در سازمان عمران نیز دستگاهی مستقر شده که در حال نصب است و تا هفته آینده شروع به کار کرده که می تواند روزانه ۸۰۰ متر جدول و ۲۰۰۰ متر کفپوش تولید کند.