نشست هم اندیشی کارگروه تخصصی امور کارکنان مناطق نفتخیز جنوب
نشست هم اندیشی کارگروه تخصصی امور کارکنان مناطق نفتخیز جنوب

نشست هم اندیشی و هماهنگی رؤسای امور کارکنان ستاد و شرکت های تابعه مناطق نفتخیز جنوب با هدف ارائه راهکارهای نوین در راستای حل مسائل و مشکلات کارکنان برگزار شد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از روابط عمومی نفت و گاز مسجدسلیمان، در ابتدای این نشست که صبح چهارشنبه (۷ تیرماه ۱۴۰۲) برگزار شد، مدیر منابع انسانی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت: در سازمان های پیشرو تمرکز بسیار بالایی در حوزه مشتری مداری و مدیریت ارتباط با مشتری در تمامی لایه های سازمان وجود دارد و این امر به عنوان یک اصل و فرهنگ نهادینه شده است.

رضا ورناصری در ادامه با اشاره به تلاش برای تسهیل کارهای اداری در واحدهای عملیاتی ستادی، افزود: خوشبختانه در مدیریت منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب رویکرد استفاده از نرم افزار و فرایندهای سیستماتیک به طور جدی پیگیری می شود که علاوه بر تسریع در انجام فعالیت های مختلف، کمبود نیرو را جبران نموده و کاهش مراجعات همکاران را به دنبال داشته است.

دبیر کمیسیون مدیران منابع انسانی و روسای ستادی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ضمن تشکر از میزبانی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجد سلیمان اظهار داشت: جلسات کمیته های تخصصی کمیسیون در سال جاری با رویکرد حضور در شرکتهای تابعه و ارتباط مستمر برنامه ریزی گردیده است.

نصراله کریمی افزود: نگاه داده محور و سیستمی به فرآیندهای منابع انسانی از اهداف مدیریت منابع انسانی در راستای افزایش شفافیت و رضایت کارکنان در دوره جاری است.

رئیس امور کارکنان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز در این نشست اظهار داشت: هدف این جلسات این است که با مرور مسائل و چالش های امور کارکنان و مطرح نمودن آنها در حوزه های مختلف، سعی کنیم آنچه که در حیطه وظایف ما قرار دارد را از طریق همفکری و وحدت رویه به بهترین شکل انجام دهیم و عملکرد امور کارکنان را بهبود ببخشیم.

در ادامه این نشست رؤسای امور کارکنان شرکت های بهره بردار نفت و گاز مسجدسلیمان، کارون، مارون، آغاجاری و گچساران، مهمترین چالش های این حوزه را مطرح و در خصوص راهکارهای حل آنها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دستورالعمل و روش اجرایی ماده ده، سقف حقوق، افزایش نیافتن وام مسکن و عدم تناسب میزان آن با ودیعه امانی، طولانی شدن پرداخت هزینه های درمان در دسترس، تعیین تکلیف آرشیو الکترونیکی اسناد پرسنلی، کم بودن بودجه وام های اضطرای و رسوب نفت کارت برای ستاد و شرکت های تابعه، صدور دفترچه و اعمال سوابق کارکنان بند «د»، عدم وحدت رویه در مکاتبات اداری بیرون از سازمان، کم بودن مبلغ علی الحساب کارکنان بند «د»، پیگیری ساختار سازمانی مدیریت منابع انسانی، نبود آئین نامه انضباطی برای نیروهای مدت موقت و ابهام در طرح پس انداز مسکن کارکنان از جمله مسائلی بود که توسط روسای امور کارکنان مطرح شد.

شایان ذکر است در این نشست دبیر کمیسیون مدیران و روسای منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، نماینده مدیر منابع انسانی در سیستم های اطلاعاتی، رئیس مزایا و بازنشستگی، رئیس امور وام کارکنان و کارشناسان حقوق و دستمزد، پاسخگوی سوالات و مسائل مطرح شده بودند