تحکیم وحدت میان دانشگاه و صنعت، سبب شکست تحریم‌ها و همه توطئه‌های دشمن خواهد شد
تحکیم وحدت میان دانشگاه و صنعت، سبب شکست تحریم‌ها و همه توطئه‌های دشمن خواهد شد

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در آبادان گفت: امروز با تغییر رویکردها در صنعت نفت، بحث حمایت از طرح‌های پژوهشی و تولید بار اول بسیار جدی دنبال می‌شود که همین عامل سبب بسیاری از موفقیت‌ها در صنعت نفت شده است.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفت خیز، مهندس علیرضا دانشی امروز دوشنبه ۱۲ تیرماه در مراسم تکریم و معارفه رییس دانشگاه صنعت نفت در آبادان گفت: صنعت نفت یکی از موقعیت‌های استراتژیک کشور است و دانشگاه نفت محل تربیت و رشد مدیران و صنعتگران‌ پرتلاش در این صنعت استراتژیک است.

وی با تعریف دانشگاه به محل عبادت افزود: در معارف دینی و کلام‌معصومین ما، علم و دانش جایگاه رفیعی دارد و اهتمام ما به مقام علم و دانش باید منتج به تصمیمات پیشرو در این زمینه شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به آینده درخشان صنعت نفت ایران اظهار داشت: باید فصل نوینی در دانشگاه نفت اتفاق بیفتد تا ضمن تحکیم و توسعه ارتباطات با صنعت، نسل جدیدی از متخصصان خلاق را تربیت کند.

وی ادامه داد: در سال های اخیر مناطق نفتخیز جنوب تلاش زیادی برای ایجاد ارتباط عمیق و کارگشا با دانشگاه انجام‌ داد ولیکن این امکان عملاً میسر نگردید، لذا این پیام و گفتمان را به آقای دکتر چهاردولی رییس جدید دانشگاه نفت آبادان عرض می‌کنم که آمادگی کامل را داریم که با تشکیل کارگروه‌هایی مشترک از مدیران و اساتید و حتی دانشجویان زبده، به سمت تحول اساسی و تعریف پروژه‌های راهبردی حرکت کنیم.

مهندس دانشی راهکار شکست تحریم‌های دشمنان را ارتباط نظام‌مند بین دانشگاه و صنعت نفت بیان کرد و اذعان داشت: ما در مناطق نفتخیز جنوب با تشکیل کارگروه‌های رصد علمی، آخرین دستاوردها و نظریات و ابداعات علمی حوزه نفت و گاز جهان را رصد‌ می‌کنیم و سعی داریم در تدوین سیاست های پژوهشی و فناورانه مورد استفاده قرار دهیم.

وی ترسیم نقشه راه ارتباط میان دانشگاه نفت و مناطق نفتخیز را از نکات ضروری دانست و افزود: تقسیم کار کارشناشی و نقش آفرینی متناسب با آن برای آغاز یک فصل ارتباطی جدید و تحولی می تواند عامل تحول در صنعت نفت جنوب باشد.

مدیر عامل صنعت نفت جنوب، مناطق نفت‌خیز را آماده استقبال از طرح‌های پژوهشی و علمی به صورت مشتاقانه دانست و گفت: غفلت از طرح‌های پژوهشی، یک اشتباه استراتژیک بود که سبب فرصت سوزی‌های بسیاری شد.

وی در خصوص بی‌مهری‌ها و غفلت‌های بزرگی که در حق علم و فناوری و پژوهش اعمال شد خاطرنشان کرد: در مناطق نفتخیز و در ۱۰ سال قبل از دولت سیزدهم حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار کل پروژه‌های پژوهشی، فناورانه و دانش بنیان بود، ولی سال ۱۴۰۱، ۱۵۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های تولید باراول، پژوهشی و فناورانه تعریف شد.

مهندس دانشی از استقبال بی‌نظیر شرکت‌های دانش بنیان از گفتمان وزارت نفت دولت سیزدهم در حمایت از طرح‌های پژوهشی خبر داد و افزود: در نمایشگاه نفت اهواز و تهران بازدیدهای مفصلی از این شرکت‌ها داشته‌ام و این گفتمان را احساس کردم.

وی ادامه داد: با حمایت‌های ویژه مهندس اوجی وزیر محترم نفت و دکتر خجسته مهر مدیرعامل محترم شرکت ملی نفت این رویکرد و تصمیم جدی در وزارت نفت جریان پیدا کرد.

مدیر عامل مناطق نفتخیز در پایان از تلاش‌های رئیس پیشین دانشگاه نفت آبادان تجلیل کرد و افزود: برای برادر ارزشمندم جناب آقای دکتر چهاردولی آرزوی موفقیت و سربلندی را دارم.