مشارکت شهرداری اهواز در جابجایی زائران اربعین حسینی
مشارکت شهرداری اهواز در جابجایی زائران اربعین حسینی

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز از مشارکت شهرداری این کلانشهر در جابجایی و حمل و نقل زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، سیاوش محمودی هدف از بازدید از مرز چذابه و مسیر‌های ورودی زائران اربعین حسینی در آستانه ماه محرم و صفر را بررسی وظایف شهرداری و دستگاه‌ها برای این راهپیمایی میلیونی و آمادگی لازم عنوان کرد و گفت: هر سال شهرداری اهواز به عنوان شهردار معنوی چذابه وظایفی از جمله؛ خدمات، حمل و نقل و حوزه فرهنگی را بر عهده دارد و امسال نیز بنا است با حمایت استانداری از شهرداری این خدمات شایسته‌تر و مناسب‌تر به زایران ارائه شود.

وی افزود: شهرداری این کلانشهر امسال علاوه بر ارائه خدمات و حمل و نقل و جابجایی زائران راهپیمایی جهانی اربعین حسینی در شهر‌های مسیر مرز چذابه، حمل و نقل زائران تا شهر‌های مرزی در داخل خاک عراق را نیز انجام می‌دهد.

محمودی می‌گوید: همچنین خدماتی در ورودی‌های اهواز از جمله عین دو در مسیر حمیدیه، ملاشیه و مرز چذابه به زایران از سوی شهرداری ارائه خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: بسیج شهرداری به همراه دیگر بخش‌های شهرداری به عنوان مجری، کار را آغاز کرده‌اند تا زیرساخت‌ها، خدمات، حمل و نقل دیگر مسائل برای راهپیمایی زائران در کوتاه‌ترین زمان فراهم شود.

پایانه مرزی چذابه در ۱۱۰ کیلومتری اهواز، به همراه پایانه شلمچه در ۱۶ کیلومتری خرمشهر، ۲ گذرگاه رسمی زایران اربعین حسینی به عراق هستند