تنها ۷ استخر در خوزستان مجوز دارند/ ابلاغ پلمب استخر جهان آرا صادر شده بود
تنها ۷ استخر در خوزستان مجوز دارند/ ابلاغ پلمب استخر جهان آرا صادر شده بود

رییس هیات شنا، شیرچه و واترپلو خوزستان می گوید از حدود ۱۷۰ استخر موجود در استان، تنها هفت استخر دارای مجوز فعالیت هستند.

به گزارش عصر خوزستان و به نقل از ایسنا/خوزستان بابک حسامیان در گفت‌وگو با ایسنا درباره غرق شدن یک کودک در استخر جهان‌آرای اهواز که منجر به فوت این پسربچه ۹ ساله شد، اظهار کرد: استخر جهان‌آرا با توجه به اینکه مجوز فعالیت ندارد جزو استخرهای غیرمجاز در استان خوزستان محسوب می‌شود و با توجه به اینکه این استخر مجوز فعالیت ندارد و جزو سامانه ما محسوب نمی‌شود، به قضایای آن ورود نمی‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه مجوز فعالیت استخرها سالانه باطل می‌شود و برای اخذ مجوز باید مجدداً اقدام کنند، ادامه داد: سال گذشته ۱۴ استخر مجوز فعالیت داشتند ولی امسال تنها ۷ استخر تاکنون مجوز فعالیت گرفته‌اند و این از حدود ۱۷۰ استخر موجود در استان خوزستان است.

 

رییس هیات شنا، شیرچه و واترپلو خوزستان گفت: به تک تک استخرهای موجود در استان خوزستان ابلاغ کرده‌ایم که باید استانداردسازی کنند و از طریق سامانه مجوز فعالیت دریافت کنند که متأسفانه انجام نمی‌دهند و بعد هم اتفاقی همچون این کودک ۹ ساله رخ می‌دهد.

 

وی بیان کرد: متأسفانه این موضوع دست‌های کثیف کار است و یکسری افراد که برای استخرهایشان نمی‌توانند نکات بهداشتی را رعایت و به اندازه کافی نیروی امداد و نجات استخدام کنند و حتی نمی‌توانند سایر استانداردها را رعایت کنند، سم‌پاشی می‌کنند.

 

حسامیان تاکید کرد: به هر حال کار اجرایی بر عهده هیات شنا است تا اگر استخرها مجوز فعالیت نگرفتند، درخواست پلمب آن‌ها را بدهیم و برای استخر جهان‌آرا نیز این درخواست صادر شده بود و در لیست استخرهای پلمب ما قرار داشت و ابلاغ پلمب هم به مسئولان این استخر صادر شده بود که قسمت ضابط قضایی این قضیه با نیروهای انتظامی است.

 

وی عنوان کرد: در هر صورت وقتی فردی که در رأس مدیریت هیات نجات غریق خوزستان و در رأس امداد و نجات استخرها قرار می‌گیرد، خودش منافع دارد و اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان دو، سه استخر در اختیار او قرار داده است و استخرهای خودش نیز مجوز فعالیت ندارد چگونه می‌خواهد به سایر استخرها فشار بیاورد که مجوز بگیرند. بیش از یک ماه است که این فرد در رأس هیات نجات غریق خوزستان قرار گرفته است و باید در این مدت در بحث نظارت بر امداد و نجات در استخرها اقداماتی انجام می‌شد و اگر استخری رعایت نمی‌کرد باید پیگیر پلمب آن استخر می‌شد. به نظر من مسئولیت این هیات نباید به کسی که در این قضیه انتفاع دارد سپرده می‌شد. ضمن این که مسئول هیات باید در یک هفته ابتدایی فعالیت خود در این هیات، مجوز استخرهای منتسب به خود را می‌گرفت و بعد توصیه می‌کرد که سایر استخرها هم مجوز دریافت کنند.