جلسه پایانی صلح و سازش دو طایفه محمدموسایی و محمدی برگزار شد
جلسه پایانی صلح و سازش دو طایفه محمدموسایی و محمدی برگزار شد

استاندار خوزستان گفت: پس از گذشت سالیان طولانی به لطف خدا این دو طایفه محمدموسایی و محمدی مجددا در کنار یکدیگر قرار گرفتند و زندگی جدیدی را آغاز کردند.

به گزارش عصر خوزستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، جلسه پایانی صلح و سازش دو طایفه محمدموسایی و محمدی به ریاست علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان و با حضور اعضای شورای تأمین امروز شنبه ١٧ تیرماه برگزار شد.

 

استاندار خوزستان در ابتدای این نشست اظهار داشت: ایل و طایفه ( بهمئی) خدمات بسیاری را به انقلاب اسلامی ارائه کردند و در دفاع مقدس خوش درخشیدند اما بر اثر پیشامدی با یکدیگر درگیر شدند که موجب کشته شدن ٢٠ نفر از اعضای دو طایفه در باغملک شد.

 

حسینی محراب عنوان داشت: پس از گذشت سالیان طولانی به لطف خدا این دو طایفه مجددا در کنار یکدیگر قرار گرفتند و زندگی جدیدی را آغاز کردند.

 

وی بیان داشت: کمک های شورای تأمین شهرستان باغملک، رامهرمز، فراجا، قوه قضائیه ، دادستانی و جلساتی که با حضور هیئت های صلحی، روحانیت معظم و سادات برگزار شد؛ نقش بسزایی را در این صلح داشتند و موجب شدند تا این دو طایفه بار دیگر براساس دستور قرآن کریم با صلح و برادری در کنار هم قرار گیرند و آیه «فاَصلحوا بَین اَخَویکُم» شکل گرفت.

 

استاندار خوزستان طی توصیه ای به جوانان تصریح کرد: طوایف و جوانان که سازنده انقلاب هستند باید احساسات خود را کنترل کنند و مشکلات را با کمک بزرگان، عقلانیت و منطق برطرف کنند و از گذشته درس بگیرند.

 

حسینی محراب در پایان از سپاه حضرت ولیعصر (عج) ، قرارگاه حضرت ابوالفضل (ع) و اعضای شورای تامین استان تقدیر کرد.