بررسی قضایی مرگ کودک ۳ ماهه اهوازی در بیمارستان ابوذر
بررسی قضایی مرگ کودک ۳ ماهه اهوازی در بیمارستان ابوذر

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان با بیان اینکه موضوع مرگ کودک ۳ ماهه اهوازی در بیمارستان ابوذر اهواز در دست بررسی است، گفت: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و اقدامات تحقیقاتی آغاز شده است.

به گزارش عصر خوزستان و به نقل از ایسنا صادق جعفری چگنی با بیان این مطلب اظهار کرد: این کودک که به دلیل بیماری قلبی از بیمارستان ابوذر به بیمارستان گلستان اعزام و تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، پس از بازگشت به بخش ICU بیمارستان ابوذر فوت کرد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری خوزستان، وی افزود: با توجه به اینکه در میان راه آمبولانس خاموش شد و کودک با تاخیر به بیمارستان ابوذر رسید و با توجه به شکایت خانواده وی از اورژانس پیش بیمارستانی اهواز، پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شد.

جعفری چگنی گفت: جسد برای معاینه به پزشکی قانونی انتقال داده و پس از انجام معاینات، علت مرگ بیماری قلبی اعلام شد که با توجه به درخواست خانواده متوفی، جواز دفن صادر شد.

 

دادستان مرکز استان خوزستان ادامه داد: در راستای نظارت بر حقوق عامه و تشخیص درصد قصور احتمالی افراد حقیقی و حقوقی مرتبط با این موضوع، پرونده بالینی بیمار از بیمارستان اخذ و برای بررسی بیشتر عملکرد پزشکان معالج به نظام پزشکی استان خوزستان ارجاع شد.

 

وی افزود: همچنین در خصوص علت توقف خودروی آمبولانس، موضوع به کارشناس ارجاع شد و با تشخیص علت فنی توقف آن، با قصور یا ترک فعل عوامل مرتبط با موضوع برخورد قانونی خواهد شد.