تامین آب و مسیر تردد زائران حسینی در خوزستان امسال شرایط بهتری دارد
تامین آب و مسیر تردد زائران حسینی در خوزستان امسال شرایط بهتری دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: وضعیت تامین آب و مسیرهای تردد زائران حسینی برای مراسم اربعین امسال در خوزستان نسبت به سال‌های گذشته بسیار بهتر شده است.

به گزارش عصر خوزستان و به نقل از محمد خانچی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: نخستین نشست قرارگاه چذابه برای هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه‌های مختلف به منظور آماده سازی مرز و فراهم سازی زمینه استقبال از زائران اربعین حسینی تشکیل شد و خوشبختانه هم افزایی خوبی بین مسئولان و دستگاه‌ها برای برگزاری هرچه بهتر مراسم باشکوه اربعین حسینی وجود دارد.

وی افزود: قرارگاه چذابه تا پایان مراسم اربعین حسینی به طور منظم برای بررسی وضعیت استقبال از زائران با حضور مدیران مربوطه در مرز برگزار می‌شود تا هماهنگی بین دستگاهی خوبی امسال برای پذیرایی از زائران حسینی انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد: تجربیات سال گذشته در ایجاد زیرساخت مناسب مسیر تردد زائران در این قرارگاه مرور و برای ارائه خدمات به زوار برنامه ریزی شده است.

وی افزود: برگزاری مراسم اربعین حسینی در فصل گرما شرایط را برای پذیرایی از زائران بسیار سخت می‌کند، با وجود تمامی این سختی‌ها شرایطی فراهم شده تا زائران فشار گرمای کمتری را در مسیر مرز تحمل کنند.

خانچی گفت: افزایش پایگاه‌های استراحت زائران، دستگاه‌های آبخوری، استفاده از سیستم آبپاش، توسعه سایبان‌ها، توزیع آب در نقاط مختلف از جمله اقداماتی است که در این فصل گرم برای زائران حسینی دیده شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت نیز اقدامات موثری در مرز چذابه انجام شده است، افزود: تدابیری با کمک مرکز بهداشت استان و هلال احمر خوزستان برای ارائه خدمات بهداشتی به زائران در نظر گرفته شده تا خدمات بهداشتی به آسانی در دسترس زائران باشد.

 

به گزارش ایرنا پیش از این مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: بیش از ۱۰ هزار متر سایبان ثابت و موقت برای اربعین حسینی(ع) امسال در ۲ پایانه مرزی استان در دست احداث است.

 

از دیگر طرح‌های درحال اجرا برای تقویت زیرساخت‌های پایانه‌های مرزی استان می‌توان به تعمیر و افزایش ظرفیت سرویس های بهداشتی در گیت خروجی اتباع، احداث سرویس بهداشتی در ورودی گیت اتباع، تعمیر و بازسازی ۶۰ چشمه سرویس بهداشتی، استراحتگاه موقت مسافران به مساحت ۲۵۰ متر مربع به همراه ایجاد پوشش سایبان و مه پاش در پایانه مرزی بین المللی شلمچه، گیت بندی پایانه حمل مسافر با احداث سکو و ایجاد لاین بندی با داربست به منظور کنترل عبور زائران در چند منطقه، تعمیرات اساسی سرویس بهداشتی، اجرای محوطه سازی و احداث سقاخانه در پایانه چذابه اشاره کرد.

 

۲ مرز چذابه و شلمچه در خوزستان از مسیرهای برگزاری مراسم با شکوه اربعین حسینی در کشور است و هر ساله در این مراسم میزبان هزاران زائر هستند.