آتش سوزی خط انتقال پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس یک نفر را به کام مرگ کشاند
آتش سوزی خط انتقال پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس یک نفر را به کام مرگ کشاند

مدیر روابط عمومی پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس : حادثه آتش سوزی یکی از خطوط انتقال محصول پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس در محدوده شهرستان بهبهان موجب فوت یک نفر راننده لودر این شرکت شد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان ، هدایت الله درخشنده گفت : این حادثه صبح امروز بر اثر برخورد یک دستگاه لودر با یکی از خطوط انتقال محصول پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس، خارج از منطقه عملیاتی، رخ داد.

وی ادامه داد: این لودر در حریم این خط و خارج از منطقه عملیاتی پالایشگاه فعالیت داشت که با یکی از خطوط انتقال محصول برخورد و موجب حادثه آتش سوزی شد.

درخشنده یادآورشد: متاسفانه در این حادثه، راننده لودر فوت شده است.

مدیر روابط عمومی پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس افزود: آتش سوزی رخ داده با ورود به موقع نیرو‌های عملیاتی آتشنشانی و بهره برداری مهار و اطفا شد.

وی ادامه‌داد: این حادثه هیچ اخلالی در روند تولید مجتمع ایجاد نکرده و پالایشگاه در حال حاضر با انجام عملیات تولید در وضعیت عادی و ایمن فعالیت دارد.

پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس در ۱۴ کیلومتری شهرستان بهبهان واقع شده و در گستره سه استان خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر در مساحت بیش از ۳۰۰ هکتار شامل سایت پالایشگاهی و تاسیسات ذخیره‌سازی و همچنین بیش از ۹۰۰ کیلومتر خطوط لوله خوراک و انتقال با اعتباری بالغ بر ۳.۴ میلیارد دلار به‌عنوان بزرگ‌ترین طرح غرب آسیا است.

شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس بزرگترین طرح گازی (بر اساس تولید) در خاورمیانه است