شهردار اهواز در جلسه شورای سازمان ها: نظارت مستمر بر سازمانهای شهرداری در دستور کار است
شهردار اهواز در جلسه شورای سازمان ها: نظارت مستمر بر سازمانهای شهرداری در دستور کار است

با حضور شهردار اهواز گزارش حسابرسی شش شورای سازمان شهرداری برگزار شد.

شورای شش سازمان عمران شهرداری، پایانه های مسافربری، سرمایه گذاری و مشارکت مردمی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی و آتش نشانی و خدمات ایمنی با حضور شهردار اهواز، اعضای شورای سازمان و مدیران سازمان های مذکور برگزار شد.

در این جلسات که با قرائت گزارش حسابرس مستقل به شوراهای مزبور همراه بود؛ شهردار اهواز بر لزوم رعایت نقطه‌نظرات قانونی حسابرس تاکید کرد.

در جلسات برگزار شده، گزارش حسابرس مستقل متشکل از بیان مسئولیت هیئت مدیره در قبال صورت‌های مالی، مسئولیت حسابرس مستقل، مبانی اظهار نظر و گزارش در مورد الزامات قانونی و مقرراتی، ارائه و سپس شهردار و اعضای شورای سازمان در خصوص بندهای گزارش مذکور به اظهار نظر و بیان راهکار پرداختند.

امینی شهردار اهواز در ابتدای این جلسات، ایام محرم و شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش را تسلیت گفت و خواستار خدمت‌رسانی جهادی و شبانه‌روزی مدیریت شهری به عزاداران حسینی خبر داد.
شهردار اهواز در ادامه، حسابرسی را چشم بیرونی و ناظر بر عملکرد سازمان‌های شهرداری به‌ویژه در مباحث مالی و رعایت مقررات قانونی دانست و گفت: حسابرسی منجر به شفاف شدن صورت‌های مالی هر سازمان می‌شود و اقدام مهمی در جهت سالم‌سازی است.

شهردار اهواز تصریح کرد: بررسی دقیق گزارش‌های حسابرسی، انحراف از بودجه و مغایرت‌های احتمالی در عملکرد سازمان‌ها را آشکار می‌کند و اجازه نمی‌دهد بررسی عملکرد سازمان‌ها که اقدامی در راستای مبارزه با فساد و نظارت دقیق بر هزینه‌کرد بیت‌المال و رعایت حقوق شهروندان است، مشمول مرور زمان شود.

امینی اظهار داشت: رعایت مقررات، قوانین و آیین‌نامه‌ها و ضوابط حاکم، خط قرمز فعالیت در شهرداری اهواز است و همه ارکان و لایه‌های تصمیم‌گیری در مدیریت شهری می‌بایست عملکرد خود را در چارچوب موازین قانونی پیش برده و مراقبت کنند و قانون سرفصل فعالیت‌های آن‌ها باشد.

امینی بودجه هر سازمان را نقشه راه آن در طول سال و میزان تحقق بودجه را معیار ارزیابی و سنجش عملکرد آن سازمان برشمرد و افزود: شورا و هیئت مدیره هر سازمان نسبت به پیگیری موارد مطرح شده در گزارش حسابرس‌ها دقت نمایند و اداره حسابرسی شهرداری نیز بر عملکرد آن‌ها نظارت خواهد کرد.

شهردار اهواز توجه به تفریغ بودجه، صورت‌های مالی، رعایت بندهای اساسنامه هر سازمان و چارت تشکیلاتی آن، مبارزه با پولشویی و رانت خواری و برقراری انظباط مالی، رعایت صرفه و صلاح شهرداری در معاملات، حرکت در چارچوب آیین‌نامه‌ها، اصلاح شیوه‌نامه‌ها در راستای تسریع و تسهیل امور، مردمی سازی فعالیت‌های شهرداری و انجام فرایندهای قانونی را از جمله راهکارهایی دانست که از سوی سازمان‌های شهرداری باید مورد توجه باشد.

امینی در ادامه خاطرنشان کرد: هدف همه فعالیت‌ها در مدیریت شهری در راستای کسب رضایتمندی الهی، خدمات‌رسانی به شهروندان و آماده‌سازی شهر به نحوی که رضایت مردم را در بر داشته باشد، می‌باشد.

وی توضیح داد: مردم باید در جریان امور شهرداری باشند و شفافیت عملکرد مدیریت شهری به همراهی شهروندان به تصمیم‌سازی‌ها می‌انجامد و این باید سرلوحه همه کارها باشد.

امینی در پایان گفت: برگزاری شورای سازمان‌های شهرداری که جلسات کارشناسی و فنی ارزیابی عملکرد فعالیت سازمان‌های مدیریت شهری است تا رفع مشکلات، موانع و شناخت آسیب‌ها و اتخاذ تصمیماتی برای برطرف شدن آسیب‌ها ادامه خواهد داشت