رونمایی از سامانه مسئولیت‌های اجتماعی (بخش دوم)
رونمایی از سامانه مسئولیت‌های اجتماعی (بخش دوم)

جلسه هماهنگی و هم اندیشی ارائه خدمات عام المنفعه (مسئولیت های اجتماعی) در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب صبح روز چهارشنبه مورخ ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۲ با حضور مدیرعامل، مدیران و مدیرعاملان شرکت های تابعه این شرکت برگزار گردید.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از روابط شرکت ملی نفت ایران، جلسه هماهنگی و هم اندیشی ارائه خدمات عام المنفعه (مسئولیت های اجتماعی) در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب صبح روز چهارشنبه مورخ ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۲ با حضور مدیرعامل، مدیران و مدیرعاملان شرکت های تابعه این شرکت برگزار گردید.

در این نشست مدیران عامل شرکت‌های تابعه گزارشی از خدمات ارائه شده در حوزه مدیریتی‌شان ارائه نموده که حاکی از بالا بودن حجم و طیف گسترده این خدمات به مردم شریف مستقر در جنب تاسیسات نفتی است.

مهندس قباد ناصری مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون با ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته، عنوان نمود: علاوه بر کارهایی که در گذشته صورت گرفته اخیرا طی فعالیت‌های جهادی، تیم پزشکی در منطقه غیزانیه با ۶ پزشک عمومی و ۱ پزشک ماما حضور پیدا کرده و ساکنین را به صورت رایگاه ویزیت نمودند و همچنین بسته‌های بهداشتی جهت افزایش کیفیت بهداشتی و درمانی ایشان تامین شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون افزود: نکته حائز اهمیت در فعالیت‌های مذکور در خصوص بحث آبرسانی به مناطق روستایی است که در رامشیر ۲ کیلومتر لوله کشی شده و بیش از ۱۲ روستا از این آب استفاده می نمایند.

در ادامه مهندس تقی زاده مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری اذعان داشت: در محیط های پیرامونی این شرکت دچار چالش آب هستیم و این شرکت در تلاش است مشکلات موجود را برطرف کند. در این راستا ۸۸۰۰ متر مکعب تولید آب روزانه را افزایش داده و میزان تامین روزانه آب را به حجم ۴۲۰۰۰ متر مکعب در روز رسانده‌ایم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری افزود: در بحث مواکب سال گذشته ۴۱ موکب در شهر امیدیه مورد پشتیبانی واقع شده‌اند. که با احتساب جمیع فعالیت‌ها در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نهایتا در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۱۰ میلیارد هزینه این فعالیت‌ها بوده و امسال نیز در سه ماهه اول میزان هزینه کرد ۶۴ میلیارد در این حوزه هزینه شده است.

غلامرضا کمالی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در گزارش خود عنوان نمود: در خیلی از موراد خدمات بی نظیری ارائه شده که حاکی از این است: هیچ ارگانی به اندازه شرکت نفت به محیط پیرامونی خود کمک نمیکند ولی به دلیل دیده نشدن مظلوم واقع شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در این زمینه افزود: همه اعتباراتی که وزیر در سفر دولت به شهرستان های استان کهگلویه و بویر احمد دادند از بودجه شرکت نفت تامین میشود. به عنوان نمونه ۱۸۷ پروژه بالغ بر ۳۵۰ میلیارد در روستاهای گچساران در حال انجام است که ۲۴ پروژه آن تکمیل شده است. از این ۲۴ پروژه، ۱۴ پروژه تکمیل شده در حوزه ورزش و جوانان، ۷ پروژه در حوزه مسکن، ۲ پروژه در زمینه آموزش پرورش و ۱ پروژه در حیطه بهداشت و درمان می‌باشد. وی گفت: در سال گذشته ۱۷۵۸ مورد درخواست واصله داشته‌ایم که براساس هزینه یابی انجام شده مبلغ ۹۶ میلیارد تومان هزینه در خصوص عمل به مسئولیت‌های اجتماعی صورت گرفته است.

بنا به گفته ایشان: ورودی درخواست ها فقط از طریق فرمانداری تعیین شده و قبل از اینکه هر کمکی صورت پذیرد بررسی میدانی انجام میشود تا مسجل شود که طرح عام المنفعه باشد، سپس خدمات مورد نیاز ارائه می‌گردد.

مهندس کمالی در پایان به این نکته نیز اشاره کرد: در زمینه اطفای حریق در سال جاری تا کنون ۱۰۴ مورد کار انجام شده که این فعالیت‌ها نیز در زمینه کارهای عام المنفعه و حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است.

سرهنگ باقری فرمانده مرکز مقاومت بسیج شهید تندگویان با اشاره به طراحی دشمن در اغتشاشات سال گذشته پیش بینی،ایجاد امید در جامعه را از مصادیق تاثیرگذاری مسئولیت های اجتماعی دانست. ایشان عنوان نمود انجام کارهای سخت نیاز به آدم های سخت کوش دارد و می بایست از ادبیات و مفاهیم انقلابی در تدوین آیین نامه های مسئولیت های اجتماعی استفاده کنیم. ایشان در ادامه به پراکندگی درخواست ها اشاره نمود و برای رفع مشکل پیشنهاد ایجاد دبیرخانه مسئولیت های اجتماعی را داد و همچنین به رسانه ای نمودن خروجی ها اشاره داشت که در نهایت بتوان مردم را به آینده امیدوارتر کرد.

علمدار متولی رییس دفتر مدیرعامل ضمن تشکر از مجریان طرح های مسئولیت های اجتماعی به سیاست های مهندس دانشی در خصوص تعامل و ارتباط بیشتر با مردم اشاره نمود و به نقل از حاضران در جلسه مسئولیت های اجتماعی استانداری گفت: مجموعه مناطق نفت خیز در زمان تصدی گری مهندس دانشی اجتماعی تر شده است. ایشان افزود که باید رسانه ها را در امر مسئولیت های اجتماعی با خودمان همراه کنیم تا تصویر بهتری از کارهای انجام شده داشته باشند

در ادامه مهندس مجید اُرشم مدیر برنامه ریزی تلفیقی مناطق به نکته ای اشاره کرد و خواستار هماهنگی و انسجام میان مدیریت‌ها برای پیشبرد سریع مسئولیت‌های اجتماعی شد.

وی همچنین در ادامه تشریح کرد که در مورد اصلاح مختصات اساسنامه‌های بالادستی می‌بایست ورود نماییم و متناسب با شرایط و فرایندهای ساختاری مناطق نفتخیز نسبت به بومی سازی و اصلاح آن ها اقدام کنیم.

در ادامه به عنوان پیشنهاد مطرح کرد که جلساتی در این مورد برگزار گردد که نیاز است روابط عمومی و مدیران عامل شرکت های بهره برداری در کمیته راهبردی مسئولیت های اجتماعی حضور داشته باشند.

مهندس شهرویی مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون گفت: در بحث مسئولیت‌های اجتماعی باید به سمتی برویم که بالا رفتن ضریب امنیت تاسیسات را در پی داشته باشد که این امر از مسیر انجام کارهای اساسی و زیرساختی انجام می‌گردد.

وی در خصوص فرسودگی تاسیسات نیز گفت: این تاسیسات نیاز به تعمیر و دریافت خدماتی دارد که از طرف سازمان‌های غیره به ما داده نمی‌شود در صورتی که از ما انتظار کمک دارند.