اتباع خارجی غیرمقیم ایران به مرز شلمچه مراجعه نکنند
اتباع خارجی غیرمقیم ایران به مرز شلمچه مراجعه نکنند

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: با توجه به اینکه مرز شلمچه فقط برای تردد اتباع خارجی مقیم ایران باز است، اتباع خارجی غیرمقیم از ورود به این مرز خودداری کنند.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از ایرنا ،نادر عمیدزاده اظهار کرد: اتباع خارجی مقیم ایران پس از ثبت نام در سامانه و اخذ سند مسافرتی امکان تردد از مرز شلمچه را دارند و اتباع خارجی غیر مقیم به این مرز مراجعه نکنند.

وی افزود: براساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین، اتباع خارجی مقیم ایران از مرزی که به کشور عراق ورود کرده‌اند باید از همان مرز نیز به ایران بازگردند.

فرماندار ویژه خرمشهر با اشاره به استقرار مواکب در مرز شلمچه گفت: مواکب مردمی با استقرار در مرز شلمچه خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی را آغاز کرده‌اند و زائران به صورت روان تردد در این مرز را تجربه می‌کنند.

عمیدزاده بیان کرد: تردد زائران بدلیل گرما در ساعت‌های اولیه صبح و شب می‌باشد ولی این تردد کاملا روان بوده و تاکنون مشکلی وجود نداشته است.

وی افزود: برای جابجایی زائران از محل پارکینگ تا مواکب و پایانه، اتوبوس‌هایی در نظر گرفته شده تا خدمات‌رسانی به زائران با وجود گرما به صورت شایسته انجام شود.

فرماندار ویژه خرمشهر خواستار رعایت نکات بهداشتی توسط زائران اربعین حسینی شد و گفت: با توجه به گرمای شدید حاکم بر منطقه از رائران انتظار می‌رود برای جلوگیری از گرمازدگی موارد بهداشتی را رعایت و در مکان‌های مشخص شده مجهز به وسایل سرمایشی استراحت کنند.

وی افزود: از چند روز آینده جابجایی زائران اربعین حسینی توسط ریل‌باکس نیز از راه‌آهن خرمشهر تا پایانه شلمچه و بلعکس آغاز خواهد شد.

حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر شروع شده و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می‌رسد.