آئین مشایه یک حرکت خودجوش مردمی است
آئین مشایه یک حرکت خودجوش مردمی است

استاندار خوزستان گفت: آئین مشایه یک حرکت خودجوش مردمی با همت مردم عزیز اهواز در مناطق ملاشیه، عین دو، کوی سیاحی و مناطق اطراف است که هیئت‌های عزاداری جمع شدند و حرکت را تا چذابه و تا آن سوی مرز شروع کردند.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از علی‌اکبر حسینی‌محراب، استاندار خوزستان در آئین مشایه (پیاده روی هیات‌های عزاداری به سمت کشور عراق) در اهواز گفت: این مراسم یک حرکت خودجوش مردمی با همت مردم عزیز اهواز در مناطق ملاشیه، عین دو، کوی سیاحی و مناطق اطراف است که هیئت‌های عزاداری جمع شدند و حرکت را تا چذابه و تا آن سوی مرز شروع کردند.

او می‌گوید: شیوخ، بزرگان و سران عشایر در برگزاری این مراسم کمک کردند, در امتداد این مسیر هم هیئت‌های عزاداری در گمبوعه حمیدیه و … به این جمع پیوسته و پذیرایی هم توسط مردم و مساجد در طول مسیر انجام میشود.

حسینی محراب گفت: ان شاءالله این حرکت زیر بیرق امام حسین و باشکوه بیشتر و دربرگیرندگی همه مناطق شهری و روستایی برگزار شود و یک حرکت نمادینی برای مردم اهواز باشد و در تاریخ ثبت شود؛ همچنانکه مردم اهواز ائمه اطهار (ع) را یاری دادند برای یاری به امام زمان (عج) در میدان هستند