فدراسیون نجات غریق مسئولیتی در قبال رودخانه‌ها ندارد
فدراسیون نجات غریق مسئولیتی در قبال رودخانه‌ها ندارد

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی تاکید کرد از نظر قانونی فدراسیون نجات غریق مسئولیتی در قبال رودخانه‌ها ندارد و در این حوزه، وزارت نیرو و استانداری‌ها مسئول هستند.

در دومین جلسه هم اندیشی پیشگیری از غرق شدگی و ساماندهی اماکن آبی خوزستان، مهدی حیدری رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی ضمن حمایت از فعالیت‌های هیات استان خوزستان، پیگیری و تلاش این هیات را بی‌نظیر و شایسته تقدیر دانست.

او با بیان اینکه موضوع پیشگیری در سواحل و رودخانه‌ها یک موضوع میان بخشی است و همکاری سازمان‌ها و سایر ارگان‌ها را می‌طلبد، تأکید کرد: از نظر قانونی فدراسیون نجات غریق مسئولیتی در قبال رودخانه‌ها ندارد و وزارت نیرو و استانداری‌ها مسئول هستند و این فدراسیون در راستای اهداف انسان دوستانه و با توجه به تخصص و توانایی نیروی انسانی پای کار است.

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: با توجه به شرایط خاص خوزستان با رایزنی‌ها با وزارت کشور به زودی شاهد اشتغال تعداد زیادی منجی غریق جهت گشت زنی و دیده‌بانی در سطح نقاط حادثه خیز رودخانه‌های استان خواهیم بود.

همچنین حمید بنی تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در این جلسه با صدور مجوز موقت فعالیت استخرها موافقت و از حمایت استاندار و وزارت کشور در بحث تشکیل ایستگاه‌های نجات غریق در سطح کشور خبر داد.

وی بر ضرورت تعامل با مالکان استخرها و البته حمایت از منجیان غریق تاکید و موضوع پیشگیری از غرق شدگی در استان را دغدغه مسئولان استان دانست.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، از هیات‌های شهرستانی در ایجاد گشت‌های خود جوش تشکر کرد و گفت: به زودی تجهیزات ۶ ایستگاه پیشگیری از غرق شدگی را در اختیار هیات قرار می دهیم و امیدواریم تعداد این ایستگاه‌ها به عدد ۶۰ برسد.

به گزارش ایسنا، امید جشان زاده، سرپرست هیات نجات غریق و غواصی خوزستان نیز در این نشست به تشریح اهداف برگزاری جلسه و ضرورت توجه به مبحث پیشگیری از غرق شدگی و بازنگری در شیوه ساماندهی استخرها پرداخت و گزارشی از عملکرد دو ماهه هیات ارائه کرد.

در این جلسه که سه شنبه، ۳۱ مردادماه در اهواز برگزار شد، مالکان استخرها و اماکن آبی، روسای هیات‌های نجات غریق و غواصی شهرستان‌ها، مدرسان و نخبگان نجات‌ غریق و غواصی استان به طرح مباحث، سوالات و چالش‌های خود پرداختند.

انتهای پیام