افزایش پروازهای فرودگاه بین المللی اهواز در اربعین حسینی
افزایش پروازهای فرودگاه بین المللی اهواز در اربعین حسینی

مدیر کل فرودگاه‌های خوزستان از افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت پرواز‌های داخلی فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز به مناسبت اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، مهدی رزاز با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت پرواز‌های داخلی فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز در ایام اربعین حسینی، گفت: این افزایش به ویژه در مسیر‌های اهواز- تهران، اهواز- مشهد، اهواز- اصفهان و اهواز- شیراز به دلیل تردد زوار از این استان‌ها به خوزستان بوده است.

وی با بیان اینکه در زمان برگشت زائران اربعین حسینی، تعداد مسافران بیشتر می‌شود، افزود: برای برگشت مسافران از استان نیز افزایش ظرفیت پرواز انجام گرفته است و جای هیچگونه نگرانی نیست و در صورت نیاز، امکان افزایش پرواز‌های فرودگاه اهواز وجود دارد.

به گفته رزاز؛ تاکنون ۲ هزار زائر حسینی پاکستانی از طریق فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز برای حضور در مراسم اربعین وارد استان شده‌اند و براساس پیش بینی‌های انجام شده، ۴ هزار مسافر خارجی از طریق فرودگاه بین المللی اهواز وارد استان خواهند شد.

مدیر کل فرودگاه‌های خوزستان ادامه داد: با توجه به اینکه در مراسم اربعین امسال مرز چذابه برای تردد زائران خارجی غیر مقیم تعیین شده مسافران خارجی برای تردد از این مرز و حضور در مراسم اربعین حسینی از فرودگاه اهواز وارد استان می‌شوند.

وی درخصوص برقرار نشدن پرواز اهواز به نجف می‌گوید: باتوجه به اینکه اربعین پارسال پرواز اهواز به نجف با استقبال بسیار کمی همراه بود، امسال این پرواز برقرار نشد.

رزاز اضافه کرد: براساس هماهنگی‌های انجام شده با معاونت عمرانی استاندار خوزستان، وسیله نقلیه در اختیار زائران از فرودگاه اهواز تا مرز چذابه گذاشته شود.

وی با اشاره به کمک‌های مردمی برای استقبال از زائران حسینی، گفت: ۲ سازمان مردم نهاد به فرودگاه اهواز اعلام آمادگی کردند که امکان استقبال از زائران خارجی در ۲ شهر اهواز و کوت عبدالله (از توابع شهرستان کارون) را دارند.