تمهیدات بهداشتی در مرز چذابه برای بازگشت زائران اربعین حسینی
تمهیدات بهداشتی در مرز چذابه برای بازگشت زائران اربعین حسینی

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان تمهیدات بهداشتی در مرز چذابه برای بازگشت زائران اربعین حسینی را تشریح کرد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از صدا و سیما استان خوزستان، همایون امیری در گفتگو با خبر خوزستان درخصوص تمهیدات بهداشتی برای بازگشت زائران اربعین حسینی از پایانه مرزی چذابه گفت: حوزه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با برنامه ریزی و بهره گیری از ظرفیت کارشناسی ۲۳ مرکز بهداشت زیر پوشش، بیش از ۲۲۰ کارشناس مبارزه با بیماری‌ها براساس برنامه زمان بندی و به صورت شبانه روزی در پایگاه مراقبت‌های بهداشتی مرز چذابه مستقر خواهند شد.

وی افزود: غربالگری سندرمیک بیماری‌های واگیر در این پایانه مرزی براساس رویکرد خوداظهاری زائران اربعین انجام خواهد شد و از افراد مشکوک نمونه‌های مختلف دریافت و به آزمایشگاه‌های پشتیبان مرز ارسال می‌شود.

امیری با بیان اینکه در پایگاه مراقبت بهداشتی، امکان تشخیص سریع بخشی از بیماری‌های واگیر نیز وجود دارد، اضافه کرد: درصورت شناسایی مواردی از بیماری و باتوجه به نوع آن، کار‌های ازجمله؛ توصیه‌های رعایت حفاظت فردی به منظور جلوگیری از انتشار بیماری، جایگزینی آب و املاح از دست رفته بدن بیماران، تجویز دارو در برخی از موارد باهدف درمان و قطع زنجیره انتقال و درصورت نیاز انتقال به مراکز درمانی انجام خواهد شد.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان می‌گوید: همچنین بیماران شناسایی شده برای کار‌های بعدی مراقبتی در شهرستان‌ها و استان‌های محل سکونت آن‌ها گزارش خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: در ایام اربعین حسینی و باتوجه به تردد اتباع خارجی از مرز چذابه، به منظور تربیت نظام مراقبت سندرمیک بیماری‌های واگیر، تعداد پایگاه‌های مراقبت افزایش خواهیم داد و امیدواریم با همکاری زائران، مراقبت‌های بهداشتی به نحو مطلوبی انجام شود