برپایی رویداد “مهر سینمای ایران” در خوزستان
برپایی رویداد “مهر سینمای ایران” در خوزستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری رویداد “مهر سینمای ایران” در خوزستان همزمان با سراسر کشور خبرداد و گفت: امیدواریم از طریق سلسله برنامه‌های مختلف، ابعاد و جنبه‌های سینمای خوزستان معرفی شود.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از ایرنا ، مجید منادی روز سه‌شنبه در نشست کمیته برگزاری رویداد “مهر سینمای ایران” با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی در این حوزه سینمایی در استان وجود دارد گفت: افراد صاحب نامی از استان خوزستان در سینمای ایران حضور دارند که این موضوع حاکی از ظرفیت بالای هنرمندان خوزستانی در بخش سینمایی است.

وی افزود: هنرمندان استان خوزستان به ویژه هنرمندان حوزه سینما تاکنون آثار فاخر و درخور ارایه داده‌اند و آنان بسیار نجیب و فعال هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بر ضرورت توجه و تقویت هنرمندان از سوی نهادهای متولی به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد و گفت: به عنوان خادم هنرمندان باید قدرشناس آنان هستیم و تلاش می‌کنیم تا زیرساخت‌ها و بستر لازم برای فعالیت هنری آنان فراهم آوریم.

شهرستان محوری و تقویت هنرمندان شهرستان‌ها

وی بر شهرستان محوری در این رویداد تاکید کرد و گفت: هنرمندان خوزستانی در شهرستان‌ها از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند از این رو باید همه شهرستان‌ها و ظرفیت‌های آن‌ها مورد توجه در این رویداد قرار گیرد.

منادی در ادامه بر توجه ویژه به هنر و هنرمندان متعهد تاکید کرد و گفت: استان خوزستان در برخی حوزه‌ها همچون دفاع مقدس، مدافعین حرم، راهیان نور، اربعین حسینی و از نظر دروازه تشییع بودن از ویژگی‌های خاصی در کل کشور برخوردار است.

وی به فعالیت هنرمندان متعهد به صورت گذرا اشاره کرد و گفت: همه هنرمندان متعهد هستند اما برخی هنرمندان سینما وقت و عمر خود را وقف برخی حوزه‌ها ازجمله دفاع مقدس کرده‌اند که ضرورت دارد آن را به صورت ویژه ببینیم.

در ادامه این نشست مهدی کیخایی، رییس انجمن سینمای جوان اهواز، محمد شهباز گهروئی، رییس حوزه هنری استان خوزستان پیشنهادت خود برای برنامه‌ریزی برگزاری رویداد مهر سینمای ایران ارایه دادند.

گفتنی است سازمان سینمایی با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲۶ شهریور ماه تا ۱۳ مهر ماه دومین جشن مهر سینمای ایران را در سراسر کشور برگزار می‌کند.

دومین جشن سینمای ایران به مناسبت روز ملی سینما، با هدف تحقق استمرار شادابی و پویایی در محیط روانی سینمای کشور و توجه خاص به مقوله عدالت فرهنگی و هنری در دولت سیزدهم در راستای تکریم سینماگران پیشکسوت، فعالان سینمای ایران در رشته‌های مختلف و هنرمندان شاخص استان‌ها طراحی و پیش‌بینی شده است.

۲۱ شهریور ماه در تقویم به عنوان روز ملی سینما ثبت شده است.